Log In

108 Comments to ”توصیه های قبل و بعد از درمان میکرودرم ابرژن“

  1. فروغ

    Aug 20th, 2013

    سلام،18ساله و درشهر سمنان دانشجو هستم.آیادرمان جای جوش (بصورت فرورفتگی تقریبا عمیق)به روش میکرودرم باعث خونریزی میشود؟ و جای زخم ها بعدازمیکرودرم تاچندروز باقی میماند؟

    • با سلام
      هرچند با میکرودرم شدید می توان به پوست آسیب رساند ولی توصیه من انجام این روش با ملایمت و عدم آسیب به پوست در حد زخمی شدن است ؛ توصیه من در مورد جای جوش های عمیق استفاده از لیزر فرکشنال است .
      شاد باشید

  2. زهره

    Oct 7th, 2013

    با سلام خانم 30 ساله هستم که چند روز پیش میکرو درم انجام دادم ولی پس از 4 روز هنوز علائم قرمزی و خطوط روی پوستم هست لک کم رنگ قبل پر رنگ تر شده لطفا راهنماییم کن در این مدت مرطوب کننده و ضد افتاب استفاده کردم.

    • با سلام
      توصیه می نمایم جهت بررسی سریعا به پزشک خود مراجعه نمایید تا در صورت نیاز داروهای ضد التهاب برای شما تجویز گردد . مصرف فراوان ضد آفتاب ضروری است .
      شاد باشید

  3. احساس حیدربیگی ازایلام

    Oct 8th, 2013

    سلام;آیانوع دستگاه میکرودرم باهم فرق دارن؟من ایلام انجام میدم احساس میکنم نوک دستگاه بادستگاهی که تهران میکرو انجام دادم فرق داره

    • با سلام
      دوست عزیز تنوع دستگاه های مورد استفاده بسیار زیاد می باشد ؛ ولی دو دسته اصلی آن دستگاه های مصرف کننده پودر و دستگاه های دارای سر الماسی می باشد که هر یک از پزشکان با توجه به تجارب درمانی یک نوع از این دستگاه ها را مورد استفاده قرار می دهند .
      شاد باشید

  4. نرگس

    Oct 31st, 2013

    باسلام آقای دکتر من قراره برای اولین بار بروم میکرو البته خط اخمم سمت راست ابروم عمیق همینطور خط لبخند آیا توصیه میشه تزریق فیلر هم انجام بدم سنم 45 ساله باتشکر

    • با سلام
      دوست عزیز میکرودرم روی این مشکلات تاثیر کمی دارد ؛ توصیه من تزریق فیلر هیالورونیک اسید در خط خنده و تزریق بوتاکس جهت اخم است .
      شاد باشید

  5. محبوبه

    Nov 1st, 2013

    سلام آیا خانم باردار می تواند میکرودرمم کنه صورتشو؟

    • با سلام
      دوست عزیز چون بارداری یکی از حساس ترین دوره ها از لحاظ سلامت دو نفر می باشد توصیه من عدم انجام اقدامات غیر ضروری جهت زیبائی در طی این 9 ماه است .
      شاد باشید

  6. ناهید

    Nov 2nd, 2013

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما.آقای دکتر من چند روز پیش میکرو درم انجام دادم و دقیقا”تا روزی که میکرودرم کردم از کرم لایه بردار استفاده کردم و اسم کرم کراکنیل و پلی هیدروکسی اسید هستش/سوالم اینه که آیا استفاده من از این کرم در روزی که میکرودرم کردم باعث بروز مشکل میشه یا خیر؟با تشکر قبلی از راهنمایی شما

    • با سلام
      دوست عزیز چون داروهای مورد استفاده پوست را حساس و خشک می کنند احتمال ایجاد التهاب بعد از میکرودرم و عوارض ناخواسته کمی افزایش می یابد .
      شاد باشید

  7. ناهید

    Nov 2nd, 2013

    با سلام دوباره خدمت شما.میخواستم بپرسم بعد از میکرودرم هم باید استفاده از کرم لایه بردار رو ادامه بدم؟و دیگه اینکه استفاده از کرم پودرها و کرمهای سفید کننده در اطراف چشم باعث ایجاد چین و چروک در اون محل میشه؟از راهنمایی تون سپاس گذارم

    • باسلام
      دوست عزیز مصرف کرم ها را بعد از 72 ساعت مجددا شروع نمئید ؛ بلی مصرف کرم پودر در دور چشم باعث ایجاد و تشدید چروک می شود .
      شاد باشید

  8. پرستو

    Nov 3rd, 2013

    در دوره بارداری می توان از روش میکرودرم برای پوست استفادکرد

    • با سلام
      دوست عزیز چون بارداری یکی از حساس ترین دوره ها از لحاظ سلامت دو نفر می باشد توصیه من عدم انجام اقدامات غیر ضروری جهت زیبائی در طی این 9 ماه است .
      شاد باشید

  9. زهرا

    Nov 7th, 2013

    ايا ميكرودرم واسه منافذ جواب ميده

    • با سلام
      میکرودرم یکی از روش های مورد استفاده جهت کاهش سایز منافذ صورت است .
      شاد باشید

  10. ستایش

    Nov 23rd, 2013

    سلام خسته نباشید
    من پوست خیلی حساسی دارم به کوچیکترین مواد حساسیت نشان میدهد
    به همین خاطر نمیتوانم جهت رفع لکله های صورتم از کرم استفاده کنم آیا استفاده از میکرودرم را ب من توصیه میکنید؟
    عوارض خاصی ندارد؟

    • با سلام
      دوست عزیزاگر پوست شماآنقدر حساس است که تحمل مصرف کرم را ندارد بهتر است تنها با استفاده هر 2 ساعت از یک ضدآفتاب قوی از تشدید لکه ها جلوگیری کنید و از انجام لیزر یا میکرودرم حتی الامکان خودداری نمائید .
      شاد باشید

  11. احساس

    Dec 13th, 2013

    باسلام من بعدمیکرودرم صورتم زخم میشه;به نظرتون ادامه بدم؟قبلاکه تهران انجام دادم صورتم زخم نمیشد

    • با سلام
      دوست عزیز من ترجیح می دهم با میکرودرم حداقل آسیب به پوست وارد شود و برای درمان عمقی تر از لیزر فرکشنال استفاده شود .
      شاد باشید

  12. شيرين

    Dec 30th, 2013

    سلام به شما.دكتر من روي گونه هام جاي اسكار دارم دكترم گفتن كه ليزر كن در 3 جلسه جلسه اي 200000 تومان و نيجه بگير اما به دليل هزينه بالا و اينكه قبلا يك بار انجام دادم و سوختگي صورت داشتم از عوارض آن مي ترسم .پيشنهاد كردن 10 جلسه ميكرودرم انجام بدم نظر شما چيه؟

    • با سلام
      دوست عزیز هزینه 10 جلسه میکرودرم از 1 جلسه لیزر بیشتر است و به نظر من اثربخشی آن کمتر خواهد بود ؛ پس بهتر است جهت صرفه جوئی در هزینه در کنار کسب نتیجه بهتر لیزر انجام دهید . میکرودرم را به بیمارانی که امکان یک هفته استراحت در منزل بعد لیزر را ندارند توصیه می نمایم .
      شاد باشید

  13. سپیده

    Feb 9th, 2014

    باسلام خدمت شما آقای دکتر
    من برای اسفند وقت میکرودرم گرفتم میخواستم بدونم چه مدت بعد از انجام میکرودرم میتونم از کرم های آرایشی استفاده کنم؟ و اینکه من خداروشکر پوست خوبی دارم فقط به خاطر اینکه کمی کدر شده به میکرودرم رو آوردم،میخواستم بدونم چقدر از این کار نتیجه میبینم؟ و معمولا چند جلسه لازمه؟
    سپاس

    • با سلام
      دوست عزیز مصرف دائمی کرم های آرایشی باعث آسیب به پوست می شود و بهتر است مصرف آنرا به موقعیت های خاص محدود نمائید ؛ ولی یک روز بعد از میکرودرم بلامانع است . پاسخ سوالات بعدی شما نیاز به معاینه پوست صورت شما دارد .
      شاد باشید

  14. اکرم

    Feb 27th, 2014

    با سلام. میکرودرم برا خانمها ى شیرده مانعی داره؟
    این کارو تو سالن آرایشی میشه انجام داد؟

    • با سلام
      دوست عزیز شیردهی ممنوعیتی برای میکرودرم ایجاد نمی نمایید . بهتر است میکرودرم را زیر نظر یک پزشک آشنا به پوست انجام دهید .
      شاد باشید

  15. ژاله

    Feb 27th, 2014

    با سلام و خسته نباشید. دکتر پزشک من کرم ترتینوین را برا من تجویز کردن که بعد از گذشت 5 روز از میکرودرم شروع کنم.به نظر شما چند روز از این کرم استفاده کنم کافیه؟؟ پوست معمولی دارم.مچکرم

    • با سلام
      دوست عزیز لطفا با پزشکتان که بر اساس معاینه پوست شما دارو را تجویز نموده مشورت فرمائید .
      شاد باشید

  16. مرجان

    Mar 1st, 2014

    باسلام
    آقاي دكتر من 23 سال سن دارم كه چند سالي ست از جوش واسكار و همچنين لك وكك مك رنج ميبرم دو سري هم درمان كردم اما باز جوشها يرگشته و كك مك ها هم اصلا خوب نشده دكتر پيشنهاد ميكرودرم داده و طبق تحقيقاتي كه كردم تاثير ميكرودرم بعد از 3الي6 ماه برميگرده و عين اول ميشه درسته؟
    آيا واقعا پوستم عاري ازهرگونه جاي جوش وكك ومك ميشه با يكبار ميكرودم؟
    ممنون

    • با سلام
      دوست عزیز درمان های پوستی نیاز به صبر و حوصله زیاد و صرف وقت وهزینه دارد . انتظار بهبودی لیست طویل مشکلات شما با یک جلسه میکرودرم مشابه این است که انتظار داشته باشید با یک بار مسواک زدن تمامی مشکلات دندان شما برای همیشه برطرف گردد و برای همیشه از مسواک زدن معاف شوید!؟ مسلما میکرودرم یکی از روش های موثر درمان مشکلات پوستی است ولی نه برای تمام مشکلات و نه با یک جلسه ونه به تنهائی .
      شاد باشید

  17. لیلا

    Mar 2nd, 2014

    با سلام
    من حدود 8 سال است از کرمهای هیدروکینون استفاده می کنم برای رفع لک های ناشی از بارداری دکترم به من پیشنهاد انجام میکرودرم برای از بین بردن جای اسکارهایم داده ولی با توجه به استفاده از هیدروکینون ترس از بدتر شدن لکه هایم را دارم لطفا راهنمایی فرمایید در ضمن اگر میکرودرم کردم چقدر بعد می توانم از کرمهایم استفاده کنم؟

    • با سلام
      دوست عزیز مصرف هیدروکینون برای این مدت طولانی احتمال عوارضی چون اوکرونوزیز خارجی را به همراه دارد ! توصیه من قطع دارو و معاینه توسط متخصص پوست جهت بررسی اقدامات مورد نیاز است .
      شاد باشید

  18. زهره

    Mar 4th, 2014

    باسلام
    دكتر من پوست خوبي دارم و روشن
    براي اولين بار براي منافذ روي گونه و بيني ميخوام ميكرودرم انجام بدم سوالم اينه آيا اين كارو انجام بدم و دوم ميترسم ميكرودرم پوستم رو خراب كنه ممنون از شما

    • با سلام
      دوست عزیز در صورتی که زیر نظر پزشک آشنا با این وسیله میکرودرم نماید و مراقبت های قبل و بعد ( بخصوص ضدآفتاب ) را رعایت نمائید ،از نتیجه درمان راضی خواهید بود .
      شاد باشید

  19. رزیتا

    Apr 16th, 2014

    با سلام
    من دختری 23 ساله هستم که بصورت ارثی جوشا بدی میزنم البته بعد اینکه راکوتان مصرف کردم صورتم خیلی خوب شد ولی دوبیاره جوش زد و الان تحت درمانم و کپسول آزیترومایسین مصرف میکنم و جوش زدنم کنترل شده و تکو توک جوش میزنم،دکتر واسم 4 جلسه میکرو نوشته، ولی میترسم جوشا بدتر کنه، یطفا راهنماییم کنید.
    ممنون آقای دکتر

    • با سلام
      در صورتی که فاقد آکنه های فعال شدید باشید و با صلاحدید پزشک معالجتان میکرودرم بلامانع است.
      شاد باشید

  20. مریم

    Apr 24th, 2014

    سلام آقای دکتر
    من بیست و شش ساله هستم و از حدود یک سال پیش، احساس میکنم پوستم دچار مشکلات زیادی شده. جوش های زیرپوستی، چند خط در زیر چشم، پوف زیر چشم، تیرگی و خفگی رنگ پوست، پوسته پوسته شدن و …. همه اینها ظرف مدت همین یک سال به وجود اومدن و با بیهوشی ای که دو ماه پیش داشتم (عمل بینی) تشدید شدن. بهم میکرودرم رو پیشنهاد کردن اما میترسم به دلیل حساس بودن پوستم، وضعیت بدتر هم بشه. چه روش درمانی پایداری رو پیشنهاد میکنین؟

    • با سلام
      دوست عزیز روند تغییرات تخریبی در پوست همواره ادامه دارد و این قانون خلقت است، پس به دنبال روش پایدار یا اکسیر جوانی نباشید!؟ پوست شما از چندین مشکل به صورت همزمان رنج می برد و توصیه من استفاده از چند روش درمانی در کنار هم و درمان مداوم زیر نظر یکی از همکاران متخصص پوست جهت احساس رضایت و شادابی برای پوست شماست.
      شاد باشید

  21. عرفان

    Apr 27th, 2014

    باسلام
    3 سال پیش دچار بیماری آبله مرغان شدم و حتی با وجود مراقبت های لازم، جای زخم ها به شکل فرورفتگی بر روی صورتم باقی مانده اند.
    برای رفع این فرورفتگی ها می توانم از میکرودرم استفاده کنم؟
    محسوس بودن این گودی ها واقعا عذابم می دهد.

    • با سلام
      دوست عزیز بعید است میکرودرم بتواند تغییری در وضعیت اسکارها ایجاد کند ؛ ولی روش های درمانی دیگری برای شما وجود دارد که لازم است به متخصص پوست با تجربه مراجعه نمائید.
      شاد باشید

  22. طاهره

    Jun 18th, 2014

    سلام آقای دکتر. من حدود 15 ساله که صورتم کک ومک دارد وحدود5 سال است که لکه های قهوه ای بزرگ به اندازه یک سکه روی گونه ها وپشت لبم دارم. وتا الان درمان های زیادی انجام داده ام ولی بی فایده بوده. آیا میکرودرم جواب میدهد و بهترین راه درمان چیست؟

    • با سلام
      دوست عزیز میکرودرم به تنهائی در حل مشکلات شما ناتوان است و در واقع شما باید تحت نظر یکی از متخصصین پوست با چندین روش مختلف در کنار هم مورد معالجه قرار گیرید.
      شاد باشید

  23. مهرنوش

    Jun 24th, 2014

    سلام
    من 30 سالمه و جوش های زیرپوستی دارم،منافذ پوستم هم بازه و جای جوش ها هم لکه های قهوه ای میزنه،آیا میکرودرم کمک میکنه؟ ممنون

    • با سلام
      دوست عزیز میکرودرم یکی از روش های درمان در کنار و همزمان با سایر روش ها برای حل مشکل شما می باشد.
      شاد باشید

  24. سارا

    Jul 29th, 2014

    با عرض سلام و خسته نباشد
    دختری 25 ساله هستم.صورتم جوش قرمز می زد و بعد جای جوش تبدیل به جای آبله مرغان شده حالت چاله شدن یا تو رفتگی کوچیک.سوالم از شما اینکه که آیا میکرودرم جواب میده برای از بین بردن جای این جوشها؟آیا دوباره بعد از انجام میکرودرم دوباره بر می گرده جای جوشها یا نه؟

    با تشکر

    • با سلام
      دوست عزیز توصیه من به شما استفاده از روش های درمانی موثرتری همچون آر اف فرکشنال و لیزر فرکشنال است.
      شاد باشید

  25. آرش

    Aug 6th, 2014

    سلام آقای دکتر
    من در ناحیه زیر چونه یک بخیه قدیمی داشتم که واسه بهبودش تابستون سال قبل پیش یه دکتر رفتم و ایشون 3جلسه لیزر فراکشنال انجام دادند که نسبت به اون زمان جاش خیلی همسطح و بهتر شده،فقط به شکل یه خط قهوه ای خیلی کمرنگ پیداست که بعد از آن کرم رژودرم استفاده کردم،کمی کمرنگتر شده،اما نه خیلی چشمگیر!!!
    با همه این تفاسیر سوالم اینه آیا میکرودرم میتونه به کمرنگ کردن جاش کمک کنه یا درمان دیگه میتونه موثر واقع شه،ممنون میشم لطف کنید پاسخ بدید.

    • با سلام
      دوست عزیز من درمان داروئی را به جای میکرودرم به شما توصیه می نمایم.
      شاد باشید

  26. لیلا

    Aug 11th, 2014

    سلام آقای دکتر

    یرای خالهای سطحی ریز رو پوست صورت لیزر مناسبه یا آر اف ؟؟

    ممنون

  27. shabnam

    Aug 18th, 2014

    باسلام جناب آقای دکتر من 34 سال دارم برای رفع جوشهای تازه و جای آن میکرودم را قرارشده 10 جلسه یک روز درمیان انجام بدهم اما بعد از دومین جلسه پوست بی نهایت خشک و حالت شکننده داده است نمیدانم این موضوع طبیعی می باشد یا خیر باتشکر از راهنمایی شما

    • با سلام
      دوست عزیز من در هیچ مرجعی توصیه به انجام یک روز در میان میکرودرم را ندیده ام! توصیه من افزایش فواصل بین جلسات میکرودرم است.
      شاد باشید

  28. احسان

    Sep 11th, 2014

    باسلام جناب آقای دکتر من صورتم رامیکرودرم کردم دکتر به من برای شب ها کرم داده وکرم ضدآفتاب و ژل شسشو یک طرف صورتم زیر چشم روی گونه هام قرمز شده وانگار سوخته یا خون مردگی شده آیاخوب میشه پوستش هم خیلی نازک شده باتشکر مرسی

    • با سلام
      دوست عزیز تا رفع التهاب تنها مصرف ضدآفتاب را به صورت منظم ادامه دهید و در صورتی که التهاب شدید است از پزشک معالجتان تقاضای تجویز یک کرم ترمیم کننده نمائید.
      شاد باشید

  29. نجمه

    Sep 22nd, 2014

    سلام من پوست روشن و نازکی دارم در کل پوست بی ایرادی دارم فقط گاهی جوشهای زیر پوستی و کمی منفظ و جوش سر سیاه روی بینی ام دارم ایا میکرودرم برای پوستم خطری ندارد با تشکر

    • با سلام
      دوست عزیز اگر پوست شما بی ایراد است تنها نیاز به مصرف ضدآفتاب دارید.
      شاد باشید

  30. الهه

    Oct 29th, 2014

    با سلام
    من 30 سالمه. برای کنکور دکتری که درس می خوندم متوجه نمیشدم و جوش های زیر پوستی صورتم را می کندم و حالا جای این جوش ها که به صورت لکه های قهوه ای رنگ هستش باقی مانده که با کرم های لایه بردار مقدار زیادیش رفت اما خیلی طول می کشه دکترم پیشنهاد میکرودرم را دادند می خواستم بدونم به نظر شما مشکل من با میکرودرم برطرف می شه و آیااین لک ها دوباره بر می گرده ؟

    • با سلام
      دوست عزیز با توجه به شرح حالی که ذکر فرمودید من هم با میکرودرم موافق هستم. در صورتی که مجدداٌ اقدام به دستکاری و کندن پوست خود نمائید حتما دچار مشکل مشابه خواهید شد.
      شاد باشید

  31. maryam

    Nov 1st, 2014

    سلام
    من پوست خوبی دارم و به شدت ازش مراقبت میکنم اما مدتی بخاطر ماموریت های زیاد کاری و در معرض آفتاب قرار گرفتن پوست صورتم خسته و تیره شده.آیا میکرودرم تاثیر داره؟و هر چند وقت یک بار باید تکرار کنم میکرودرم را؟یا اینکه لیزر بهتره

    • با سلام
      دوست عزیز با توجه به شرح حال شما به نظر می رسد میکرودرم برای حل مشکل شما مناسب تر باشد و فاصله جلسات آن نیاز به بررسی پوست شما دارد.
      شاد باشید

  32. ساناز

    Nov 19th, 2014

    با سلام
    روي گونه هام جاي فرو رفتگي جوش وجود داره كه زياد نيست من ميتونم از ميكرودرم استفاده كنم تا جاي فرورفتگي هاي روي گونه ام رو از بين ببرم؟
    با تشكر

    • با سلام
      دوست عزیز در حال حاضر روش های موثرتری چون لیزر فرکشنال و فرکشنال رادیوفرکونسی برای شما مفیدتر خواهد بود.
      شاد باشید

  33. مهناز

    Dec 8th, 2014

    با سلام
    من روی صورتم منافذ بازی دازم دکترم پیشنهاد کردن که از روش میکرودرم استفاده کنم آیا بنظر شنا موثر است ومی تواند ونافذ مرا از بین ببرد

    • با سلام
      دوست عزیز کلیه روش های موجود باعث کاهش اندازه منافذ می شود ولی آنها را کاملاٌ از بین نخواهد برد.
      شاد باشید

  34. رافتی

    Dec 12th, 2014

    باسلام خدمت شما
    من 30 سالمه
    زیر چشمام چروک داره منافذ پوستمم بازه و توی منافذم پر و سیاهه طوریکه اگه فشارشون بدم بیرون میاد
    سه چهارسال هم هست که خال های ریزی روی پوست صورتم ایجاد شده
    میخواستم بدونم با میکرودرم همه ی این مشکلات برطرف میشن؟
    اگر برطرف میشن جلسات میکرودرم به چه شکلی هست؟ …

    • با سلام
      دوست عزیز در رشته پوست هیچ روشی نمی تواند تمام مشکلات شما و سایر مراجعین را به تنهائی حل نماید وشما نیازمند بکارگیری چندین روش مختلف هستید.
      شاد باشید

  35. azy

    Dec 29th, 2014

    سلام آقای دکتر من روی گونه هام به صورت سطحی جای جوش بود و روی گونه هام جوش میزدم و جاشم کمی میمون دکتر رفتم میکرودرم پیشنهاد کرد و یو جلسه انجام دادم از اونجا که کار میکنم دو هفته یکبار این کار رو تجویز کرد سوالم اینه با میکرودرم صورتم بهبود پیدا میکنه؟ باید چند جلسه انجام بدم؟

    • با سلام
      دوست عزیز بهترین راهنمای شما متخصص پوست معالج شماست که پوست شما را از نزدیک معاینه نموده است.
      شاد باشید

  36. مهرداد

    Dec 31st, 2014

    سلام خدمت شما اقای دکتر یه سوال داشتم من وقت میکرودرم برای صورتم گرفتم میخوام بدونم صورتم باید عاری از هر گونه مو باشه یعنی ریش های صورتم رو باید از ته اصلاح کنم یا اینکه داشتن ته ریش مشکلی نداره؟؟ علت اصلاح کردن صورت برای چیه؟؟
    با تشکر از شما

    • با سلام
      دوست عزیز وجود ته ریش در روز درمان باعث کاهش اثر میکرودرم می گردد مگر انکه مناطق دارای مو نیاز به میکرودرم نداشته باشد.
      شاد باشید

  37. شمیسا

    Jan 3rd, 2015

    با سلام
    آیا میکرودرمی برای پوستهای خشک ممنوعیت دارد؟
    من یک جلسه میکرودرمی انجام دادم و بعد از 3 روز کمی پوسته ریزی دارم. برای جداکردن پوسته ها و زبری ایجاد شده از روی صورت چه اقدامی باید انجام داد؟ پوست من خشک است.

    • با سلام
      دوست عزیز ممنوعیتی وجود ندارد ولی به احتیاط بیشتری نیاز بوده و مصرف مرتب مرطوب کننده مناسب ضروری است؛ از کندن پوسته ها به هر روشی خودداری نمائید و از متخصص پوستتان یک کرم مرطوب کننده مناسب پوست خود درخواست نمائید.
      شاد باشید

  38. yosra

    Feb 27th, 2015

    سلام و عرض ادب 27سالمه و به تازگی یه جلسه میکرودرم برا جوش های زیر پوستی ریز و منافذی که داشتم انجام دادم پوستمم چربه و مراقبت هارو سعی میکنم به درستی انجام بدم آقای دکتر به نظر شما جلسات بعدی هم برم تا به نتیجه مطلوب برسم

    • با سلام
      دوست عزیز در صورتی که از نتیجه جلسه اول راضی هستید به درمان خود ادامه دهید.
      شاد باشید

  39. الهام

    May 4th, 2015

    با سلام
    آقای دکتر من امروز میکرودرم انجام دادم وروی گونم یه لک آورده البته توی “سالن” انجام دادم.پوست من هم خشک است.میخواستم ببینم این لک از بین میره.و چه کاری میتونم انجام بدم.صورتم حالت ملتهب داره ولی قرمز نشده.

    • با سلام
      دوست عزیز توصیه من مراجعه به یکی از متخصصین پوست جهت بررسی شدت مشکل ایجاد شده و درمان آن است؛ توصیه من به تمام دوستان انجام کارهای تخصصی پوست تنها زیر نظر متخصصین پوست است تا از ایجاد عوارض مشابه جلوگیری شود..
      شاد باشید

  40. eli

    Jun 5th, 2015

    سلام آقاي دكتر من جاي سوختگي روي بازو و كمرم دارم آيا ميكرودرم مناسبه؟ اگر خير يك راه درمان معرفي كنيد منون

    • با سلام
      دوست عزیز جهت هرگونه توصیه در مورد روش درمان نیاز به معاینه ضایعه ایجاد شده دارم ولی روش های بهتر از میکرودرم جهت کاهش آثار این نوع ضایعات در دسترس می باشد.
      شاد باشید

  41. نگارین

    Jun 9th, 2015

    سلام، من خانمی 40 ساله و دارای پوستی خشک و حساس هستم.چندی پیش برای رفع چروک های پیشانی و خط ابرو، از بوتاکس استفاده کردم ولی 2 خط عمقی بین ابروهایم کاملا از بین نرفت. همچنین خطوط خنده اطراف دهانم عمقی است. در ضمن من جلسات میکرودرم درمانی صورت را بعد از بوتاکس برای درمان جای جوشها و لک های صورتم، انجام می دهم و از کرمهای آب رسان و ضد آفتاب هم با تجویز دکتر استفاه می کنم. آیا برای پر کردن خط خنده و خط اخم که با بوتاکس از بین نرفته، تزریق چربی را پیشنهاد می کنید یا تزریق ژل؟

    • با سلام
      دوست عزیز جهت هر توصیه ائی بهتر است در ابتدا وضعیت خطوط پوست شما را معاینه نمایم.
      شاد باشید

  42. سمیه

    Jun 14th, 2015

    سلام.باتشکر از شما
    در محل ما یک خانم دکتر ماما هست,که بعد از آشنایی با ایشان گفتند که میکرودرم انجام میدهند,بصورت تضمینی,آیا شما با این کار موافق هستید؟

    • با سلام
      دوست عزیز توصیه من انجام درمان های پوستی تنها زیر نظر متخصصین خبره پوست می باشد.
      شاد باشید

  43. mina

    Jun 18th, 2015

    سلام . 1 ماه بعد از لیزر فرکشنال co2 میشه روی پوست میکرودرم انجام داد ؟

    • با سلام
      دوست عزیز اثرات درمانی ناشی از لیزر بسیار فراتر از میکرودرم است و تا مدت طولانی باقی می ماند.
      شاد باشید

  44. مینا

    Jun 30th, 2015

    سلام آقای دکتر خسته نباشید من صورتم خیلی خیلی نازکه که پس از مراجعه به دکتر پوست ایشون میکرودرم واسم تجویز کردن ایا جواب میده یا نه

    • با سلام
      دوست عزيز در اكثر موارد نازك بودن پوست يك احساس كاذب در بيماران است؛ ولي در صورتي كه واقعا پوست نازكي داريد بهتر است براي اعمال زيبايي احتياط بيشتري بنمائيد.
      شاد باشيد

  45. شادی

    Jun 30th, 2015

    سلام اقای دکتر من ۲۷ سالمه روی کتفم ی لکه قهوه ایی به اندازه ی سکه به وجود اومده الان دو ساله دارو مصرف میکنم اما جاش نرفته اخرین بار که دکتر رفتم پماد کلوبتازول دادن که هیچ تاثیری نداشت.اقای دکتر لیزر یا میکروردم انجام بدم به نظرتون جواب میده و پوستم بهتر میشه؟در ضمن در هیچ کجای دیگر بدنم لک به‌وجود نیومده
    ممنون میشم اگه جواب بدین

    • با سلام
      دوست عزيز متاسفانه هر نوع اظهار نظر بدون معاينه ضايعه پوستي فاقد ارزش علمي است؛ لطفا با مراجعه به يكي از همكاران متخصص از تجربه وي استفاده نماييد.
      شاد باشيد

  46. محدثه

    Jul 23rd, 2015

    با سلام ببخشید میخواستم بگم من چند ماه پیش صورتم یه نوع تب خال زده که دور لبم سیاه شده رو چانه وبینی هم لک سیاه دیگه نرفته والان دوباره تب خال زده همه دور لبم وچانه بینیم لک سیاه نمودار شده چه کار کنم؟؟؟؟؟اگه راهنمایی کنید ممنون

    • با سلام
      دوست عزیز لطفا جهت درمان به یکی از همکاران متخصص پوست مراجعه نمائید.
      شاد باشید

  47. نادیا

    Jul 25th, 2015

    باسلام و خسته نباشید
    پوست روی بینی و گونه های من دارای منافذ باز است(اندازه منافذ متوسط) و همچنین روی گونه ها و چانه دارای لک ناشی از جوش میباشد،دارای پوست چرب هستم، آیا استفاده از میکرودرم موثر است؟؟

    • با سلام
      دوست عزيز با توجه به وجود مجموعه علائم شايد بهتر است از روش ليزر فركشنال بهره گرفت البته بهتر است جهت راهنمائي دقيق تر توسط متخصص پوست معاينه شويد.
      شاد باشيد

  48. nadia

    Aug 7th, 2015

    سلام دکتر خسته نباشین من جای جوش دارم بصورت سوراخ روی گونم زیاد نیست ولی خیلی حساسم بنظرتون بامیکرودرم رفع. میشه ؟

    • با سلام
      دوست عزیز شاید لیزر فرکشنال CO2 یا آر اف فرکشنال برای مورد شما موثرتر باشد.
      شاد باشید

  49. mahak

    Sep 6th, 2015

    سلام دکتر پوست صورت من سفید است و منافذ پوستی داره و همچنان پنج یا شش خال های سیاه زیر پوستی کمرنگ هم در صورتم دیده میشه ولی احساس میکنم رنگ پوستم کدر شده میخوام مکرودرم ابرژن بروی صورتم انجام بدم آیا به نظر شما با مکرودرم علاوه بر روشن شدن پوستم این خال های سیاه زیرپوستی کمرنگ هم از بین میره یا از دستگاه دیگری برای از بین بردم خال ها استفاده کنم؟ میشه رهنمایی ام کنید چون پوستم هیچ مشکلی دیگری ندارد.

  50. nasrin

    Oct 31st, 2015

    سلام
    من22 سالمه ومیخام میکرودرم کنم برای خطوط اخم و لبخندم بنظرتون موثره؟
    اخه دوتا متخصص به من گفتن فقط بوتاکس و تزریق فیلر

    • با سلام
      دوست عزیز به نظر من هم شما به بوتاکس و فیلر نیاز دارید.
      شاد باشید

  51. اوات

    Dec 29th, 2015

    باعرض سلام وخسته نباشید اقای دکتر صورتم کمی تیره وجای لک دارد والان هم جوش دارم ولی نسبتا کم سنمم۲۰ساله به نظرتون من لیزر کنم یا از میکرودرم ابریژن استفاده کنم ممنون میشم با تشکر

    • با سلام
      دوست عزیز قضاوت دقیق نیاز به معاینه پوست شما دارد ولی با توجه به شرح حال بنظرم شروع درمان با میکرودرم منطقی است.
      شاد باشید

  52. هستی

    Dec 29th, 2015

    سلام آقای دکتر خسته نباشید من 20 سالم هستش من به مدت 3 ماه جوش های چرکی زد صورتم و تازه 1 ماه هستش که جوشام بند اومده و الان دیگه در حد چند تا حوش زیرپوستی فقط دارم رو صورتم اما کلی جای جوش رو صوزتم مونده فقط رو گونه هام..یه سری به صورت قرمزی و 3 4 تا به صورت فرورفتگی اما نه چندان عمیق..دکتری که رفتم برام benzac و کرم کترل دادن الان استفاده میکنم اما زیاد بهبودی حاصل نشده برام.من خیلی حساسم از صبح که پا میشم جلوی اینه ام دکترم به من قبلن اکوتان تجویز کرده بود اما نخورم به خاطر عوارضش دکترم خیلی منو ترسوند گفت ممکنه این جای جوشا تا اخره عمر برات بمونه.لطفا کمکم کنید که میکرودرم حداقل 30 40 % میتونه جای جوشامو کمتر کنه؟

    • با سلام
      دوست عزیز بعید است که میکرودرم توانائی این میزان بهبودی را داشته باشد، بهتر است از روش های موثرتر همچون لیزر فزکشنال و آر اف فرکشنال بهره بگیرید.
      شاد باشید

  53. فاطمه

    Dec 29th, 2015

    دکتر من قبلا خیلی جوش میزدم دکتر رفتم برام قرص دکوتان تجویز کردن ومن شش ماه روزی دوتا خوردم خدا روشکر جوشام کنترل شدند ولی جای جوشام مونده چروک وکمی هم لک روی پوستم به وجود اومده اخیرا دوجلسه میکرودرم انجام دادم و4جلسه دیگه هم دکتر گفتن نیاز هست برم ولی یکی از دوستانم گفتن یکی از فامیلاشون انجام دادن اولش خوب بوده اما حالا صورتش پراز لک شده من ترسیدم آیاواقعا اینقد میکرودرم عوارض داره؟ویه سوال دیگه اینکه دکترم اول یه پودری روی صورت میریزن وبع کلی ماساژ میدن بعدم با دستگاه روی پوست مکش ایجاد میکنن این روش بدنیست؟ممنون

    • با سلام
      دوست عزیز کلیه روش های درمانی اگر به درستی و نزد متخصص آن رشته انجام نشود می تواند عارضه ایجاد نماید؛ متاسفانه من با روشی که برای شما انجام می شود آشنائی ندارم.
      شاید انجام لیزر برای رفع اسکارهای شما مفیدتر باشد.
      شاد باشید

  54. سمیه

    Dec 30th, 2015

    سلام خانمی هستم ۳۲ به نظر شما انجام میکرودرم توسط یک خانم ارایشگر با تجربه هم امکان پذر است میتوانم به انجام کار ایشان اطمینان کنم

    • با سلام
      دوست عزیز آیا رنگ نمودن موی سر و مش مو نزد متخصص پوست با تجربه را صلاح می دانید!؟ پس بهتر است هر اقدامی نزد کاردان آن انجام شود.
      شاد باشید


  • دانلود بروشور

    Notice: Medicine is an ever-changing science. As new research and clinical experience broaden our knowledge, changes in treatment and drug therapy are required. We checked with sources believed to be reliable in their efforts to provide information that is complete and generally in accord with the standards accepted at the time of publication. However, in view of the possibility of changes in medical sciences, we don't believe that all the information contained herein is in all aspect accurate or complete. Readers are encouraged to confirm the information contained herein with our consulters and other reliable sources.