Log In

62 Comments to ”پرسش های متداول : بوتاکس“

  1. عسگری

    Sep 10th, 2013

    با عرض پوزش هزینه دیسپورت یا نورونوکس را بفرمایید.

    • با سلام
      هزینه تزریق در هر زمان بر اساس قیمت همان روز دارو تعیین می شود . لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با تلفن 03145229418 تماس بگیرید .
      شاد باشید

  2. رها

    Mar 2nd, 2014

    باسلام وخسته نباشید
    من 3 هفته پیش بوتاکس کردم وپس از 4 ساعت دچار تورم بسیار بسیار شدیدشدم پس از مراجعه به پزشک گفته شد که دچار حساسیت به بوتاکس شدم و مقداری از بوتاکس که دور چشم تزریق شده وارد رگ خونی شده است بعد از 3 هفته تورم خیلی کم شده ولی لب بالایی من هنوز حرکت ندارد در صورتی که حس کامل در تمامی نقاط صورت دارم می خوام بدونم کی کاملا خوب میشم و باید چه کار کنم ممنون میشم پاسخ بدبد

    • با سلام
      دوست عزیز این شرح حال مرا به مصرف بوتاکس بدون مجوز وزارت بهداشت مشکوک می نماید ، در هر حال مجبور به صبوری تا رفع کامل عوارض هستید . لطفا قبل از تزریق و مصرف هر داروئی از نوع و کیفیت آن مطمئن شوید .
      شاد باشید

  3. راستگو

    Mar 10th, 2014

    سلام خسته نباشید دو هفته قبل پیشانیمو بوتاکس کردم میخواستم بدونم چه زمانی میتونم میکرو کنم و ویتامین ای بخورم جواب بدید ممنون میشم

  4. حمیرا

    Mar 31st, 2014

    من دیروز بوتاکس کردم میخواستم بدونم میتونم از امروز ورزش ایروبیک بکنم ؟

  5. سیما

    Jun 29th, 2014

    سلام ایابرای درمان افتادگی ناشی از بوتاکس لیزر موثر است وبه برگشت سریع تر ان کمک میکند وچقدر طول میکشد

    • با سلام
      دوست عزیز برخی گزارشات از بهبودی افتادگی پلک با لیزر در مراجع پوست ذکر شده است.رفع افتادگی به 2 تا 6 هفته زمان نیاز دارد.
      شاد باشید

  6. جمشيد

    Jun 30th, 2014

    سلام من سه هفته است بوتاكس پيشاني و دور چشم براي دومين بار انجام دادم،اما اين بار بعد از گذشت ١٠ روز دچار كوچكي يكي از چشمها شدم. به پزشكم مراجعه كردم ، به علت نبود داروي مربوط قطره فنيل افرين تجويز نمودند . اكنون سه روز است مرتب هر ٤ساعت يك قطره استفاده ميكنم. اما تاثيري مشهود نيست. آيا اين وضعيت درست ميشود. ؟ باتشكر

    • با سلام
      دوست عزیز کمی بیشتر برای یافتن قطره آپراکلونیدین جستجو نمائید چون اثر درمانی به مراتب بیشتری دارد.
      آرزوی من بهبودی سریع شماست

  7. فاطمه

    Jul 17th, 2014

    با سلام من دو ماه پیش بوتاکس روی پیشونیم انجام دادم الان میخام برای بارداری اقدام بکنم نگرانم برای جنین خطرناک باشه لطفا من را راهنمایی کنید با تشکر

  8. لیلیوم

    Aug 20th, 2014

    با سلام و خسته نباشید
    من یک ماه پیش بوتاکس انجام دادم برای خطوط عرضی روی پیشونیم…فردای بوتاکس به شدت تورم در ناحیه چشم هام و کلا صورتم داشتم و افتادگی پلک تورم بعد از یک هفته خوب شد اما افتادگی پلک هنوز و بعد از یک ماه خوب نشده شبیه ژاپنی ها شده چشم هام…به شدت نگران و ناراحت هستم نمی دونم باید چی کارکنم…البته دکترم کورتون تجویز کردن…و من مصرف کردم و اثری نداشته
    قطره های چشمی که برای افتادگی پلک مناسب هست اسمشون چیه و کلا من چه کارهایی چه دارویی و چه غیر دارویی مناسب هست که انجام می دم خواهش می کنم من رو راهنمایی کنید…با سپاس فراوان از شما آقای دکتر…

    • با سلام
      دوست عزیز کورتون جهت رفع واکنش و تورم شدید(که احتمالا ناشی از مصرف داروی چینی بوده) تجویز شده و بر افتادگی پلک بی اثر است، قطره آپراکلونیدین زیر نظر پزشک متخصص تنها درمان موثر بر افتادگی پلک است. توصیه من به شما وکلیه دوستان اطمینان از نوع بوتاکس مورد استفاده قبل از تزریق جهت جلوگیری از اینگونه عوارض است.
      شاد باشید

  9. پرند

    Aug 21st, 2014

    باعرض سلام وتشکر از وقتی که برای ما میگذارید
    بعد از گذشت 14روز از بوتاکس هنوز قادر به اخم کردن هستم و2خط بین ابروهام ایجاد میشود باتوجه به اینکه دکتر به من گفته ابتدا باید بوتاکس انجام شود وبعد برای رفع گودی ایجاد شده بین ابرو برای لیزر یا تزریق فیلر اقدام کنم1)ایا با اینکه پوست من هنوز شل هست وقادر به اخم کردن تزریق صورت میگیرد یاباید ترمیم صورت گیرد ودوباره 14روز بگذرد وبعد تزریق فیلر یا لیزر صورت بگیرد؟ 2)ایا این گودی که بین دو ابرو ایجاد شده بهتراست با چند بار بوتاکس از بین رودیابا تزریق فیلر ؟3)اثر لیزر ماندگار است ؟

    • با سلام
      دوست عزیز پاسخ شما نیاز به بررسی میزان قدرت باقیمانده عضله و محلی که انقباض از آن صورت می گیرد دارد؛ لطفا به پزشکتان مراجعه فرمائید. اثر لیزر در جوانسازی دائمی نیست چرا که پروسه پیری پیشرونده و دائمی است.
      شاد باشید

  10. اديبي

    Sep 17th, 2014

    با سلام
    تزريق بوتاکس براي پيشاني و دور چشم انجام داده ام براي بار دوم. اينبار چشم راستم دچار افتادگي پلک شده الان حدود 3 هفته از تريق ميگذره و حدود 10 روزه افتادگي دارم آيالازمه درماني انجام دهم يا خودش خوب مي شود؟

    • با سلام
      دوست عزیز در صورتی که شدت افتادگی پلک کم است بدون نیاز به درمان و با گذشت زمان رفع خواهد شد؛ در غیر این صورت جهت شروع درمان برای تسریع روند بهبودی به پزشک تزریق کننده مراجعه فرمائید.
      شاد باشید

  11. سهیلا طاهری

    Oct 31st, 2014

    سلام . آقای دکتر . نزد دکتر متخصص گوش و حلق عمل بوتاکس انجام دادم چهارهفته پیش الان حدود نه روز است افتادگی پلک چشم سمت چپ پیدا کردم واقعا بد ظاهر شدم . قطره آبراکلونیدین را پیدا کردم و در روز دو بار به فاصله 8 ساعت استفاده می کنم ولی هر روز بدتر از دیروز می شوم . چه باید بکنم و چقدر باید این وضعیت را تحمل کنم ؟آیا درمان می وشد؟

    • با سلام
      دوست عزیز از اینکه موفق به تهیه دارو شده اید خوشحالم. بهتر است دارو روزی سه نوبت هر بار یک تا دو قطره مصرف شود. با توجه به فاصله زمانی از تزریق و ایجاد پتوز بهتر است با یکی از متخصصین مغز و اعصاب جهت رد احتمال بیماری میاستنی گراویس مشاوره ایی داشته باشید. پتوز ناشی از بوتاکس های استاندارد در مدت کوتاهی رفع خواهد شد ولی نیاز به حوصله و صبر شما دارد.
      آرزوی من بهبودی سریع تر شماست

  12. رزا حداد

    Jan 9th, 2015

    بسلام و عرض خسته نباشد خدمت آقای دکتر.
    ناراحتم که چرا الان با شما آشنا شدم. کاش قبل از تزریق بوتاکس شمارا می شناختم
    دوهفته پیش برای بار اول با ماده دیسپورت تزریق بوتاکس کردم. بعداز10 روز پلک چپم افتادگی پیدا کرده که کاملا مشخص است بخصوص عضرها انگار بیشتر هم می شود. نگرانم که درصد آن روزبه روز افزایش پیدا کند. دو هفته دیگر تولد پسرم است. آیا این افتادگی تا دوهفته دیگر برطرف می شود؟ به دکترم مراجعه کردم همین قطره را برایم نسخه کرده اما گفت تا 20 روز کامل بعد از تزریق صبر کن اگر رفع نشد بخر. آیا بنظر شماصبر کنم یا همین فردا برای خرید اقدام کنم؟ لطفاجواب بدهید که خیلی ناراحتم. تازه ابروی چپم هم خیلی بد رفته بالا که درمقابل این افتادگی پلک دیگر وقت غصه خوردن برای آن را ندارم.قطره را استفاده کنم چشمم مثل چشم راستم می شود یا باممکن است قرینه نشوند؟ تورو خدا راهنمایی کنین که با توجه به تولد پسرم خیلی نگرانم. همین الان هم همه کاملا متوجه شده اند
    ممنونم

    • با سلام
      دوست عزیز از شنیدن شرح حال شما متاثر شدم و امیدوارم هرچه زودتر بهبودی پیدا کنید، هرچند از لحاظ آماری حدود یک درصد تزریق ها ممکن است منجر به پتوز شود ولی من تا کنون با دیسپورت این عارضه را ندیده ام؛ به نظر من بهتر است سریع تر اقدام به تهیه دارو و مصرف آن نمائید تا باعث کاهش علائم افتادگی قبل از موعد مورد نظر شما شود.
      بهبودی سریع شما را آرزومندم
      شاد باشید

  13. فاطمه

    Apr 22nd, 2015

    با سلام من 3روز قبل بوتاکس کردم وروز سوم محل بوتاکس در پیشانی و شقیقه ام ضربه وارد شد طوری که شقیقه ام کمی دورتر از گوشه چشمم ورم کرده وخونمرده شده .اما احساس درد نمیکنم میخواستم بدونم مشکلی برام پیش نمیاد؟ و دوم اینکه اثر بوتاکسمبا این ضربه از بین میره؟

  14. الهام

    Jul 15th, 2015

    سلام
    من دو روز پیش بوتاکس تزریق کردم همزمان فرص آکنوسان (ضد آکنه) مصرف میکنم آیا این مشکلی ایجاد میکند؟

  15. شهناز بهشتی

    Sep 8th, 2015

    باسلام من بیماری لیکن پلان دارم ودکتر 20 روز کورتن تجویز کردن ایا میتونم الان تزریق بوتاکس بکنم یا بزارم بعد از اتمام کورتن روزی نصف قرص 50 میلی گرم میخورم

  16. DONYA

    Sep 28th, 2015

    سلام خسته نباشید .میخواستم بدونم من تقریبا یک ماه هست که بوتاکس انجام دادم ولی هنوز عضلات ابرو و /یشانیم سفت نیست و برای کاشت ابرو باید دوباره تزریق کنم میخوام بدونم ضرر داره توو این مدت زمان .ممنونم اگه زودتر جواب بدین .مجددا تشکر میکنم که انقدر با حوصله به سوالها جواب میدین و راهنمایی میکنید خدانگهدارتون باشه

    • با سلام
      دوست عزيز توصيه شده فواصل تزريق بوتاكس كمتر از سه ماه نباشد. حداقل عارضه ممكن ايجاد مقاومت به دارو و عدم اثربخشي در تزريق هاي بعدي است.
      شاد باشيد

  17. مرجان

    Oct 18th, 2015

    با سلام
    میخواستم بدونم بعد از گذشت چه زمانی پس از تزریق بوتاکس می توان برای بارداری اقدام کرد؟

  18. رامین

    Nov 27th, 2015

    سلام11 روز پیش تزریق بوتاکس انجام دادم به دلیل عدم اطلاع رسانی صحیح پزشک 1 ساعت بعد از بوتاکس خوابیدم. دو روز بعد از تزریق پلک راستم بشدت افتادگی پیدا کرد طوری که کاملا بسته شد.الان 5 روز هست قطره آپراکلونیدین استفاده میکنم 3 بار در روز اما بهبودی پیدا نکردم.چقدر زمان برای بهبودی نیاز است 3 هفته دیگر مراسم ازدواج من است؟ آیا کمپرس گرم و rf تاثیر دارد؟

    • با سلام
      دوست عزیز از این خبر متاثر شدم! بهترین درمان همان مصرف منظم قطره است و افتادگی بسته به شدت آن بعد از دو تا دوازده هفته رفع می شود.
      با آرزوی بهبودی سریع تر: شاد باشید

  19. ف مهرزاد

    Nov 28th, 2015

    با سلام آقای دکتر،الان دو هفته از تزریق بوتاکس بنده در محل پیشانی و دور چشم میگذرد والان چندروزه دچا رافتادگی پلک راست شده ام،پزشک بنده قطره چشمی آناپریوین تجویز کرده،آیا این قطره کارایی همان قطره آپراکلونیدین را دارد؟ممنونم چاسخ بدهید

    • با سلام
      دوست عزیز این دو دارو متفاوت هستند ولی چون دسترسی به آن و تهیه اش آسان تر است گاهی توسط برخی همکاران تجویز می شود و گاهی اثربخشی نسبی نیز داشته است.
      شاد باشید

  20. لیلا

    Dec 1st, 2015

    با سلام
    من نه روز قبل تزریق بوتاکس داشتم و خوب هم اثر کرده بود منتهی امروز در اثر یک ناراحتی با دست خودم به سمت راست سرم ضربه شدیدی وارد کردم. و بلافاصله احساس کردم که محلول بوتاکس در سمت راست صورتم حرکت کرده و احساس وز وز میکنم نگران شدم علاوه براینکه اثر بوتاکسم از بین بره آیا عارضه دیگری برای چشم و صورتم خواهد داشت یا نه. ممنون میشم وگر پاسخ بدید.

    • با سلام
      دوست عزیز بعد از این فاصله زمانی امکان جابجائی دارو وجود ندارد و علائم شما ناشی از اضطراب شدید و مشکلات عصبی شما می باشد؛ لطفا با پزشک خود نیز تماس بگیرید.
      شاد باشید

  21. زهره

    Jan 8th, 2016

    با سلام
    من ٣٩ سالمه و بين ابروهام و دور چشمم چروك افتاده ميخواستم بدونم كدوم روش بهتره كه طبيعي تربه نظر بياد البته چروك هام عميق نيس معموليه.بوتاكس بهتره يا مزوتراپي يا ژل و يا ليزر
    ممنونم از پاسخگويي

    • با سلام
      دوست عزیز اظهار نظر قطعی نیاز به معاینه پوست شما دارد ولی قاعدتا بهترین پیشنهاد اولیه تزریق بوتاکس می باشد.
      شاد باشید

  22. مهدیه

    Jan 12th, 2016

    سلام خسته نباشید.
    من بونتاکس کنیتکس کردم ده روز بعد ابروی چپم افتاد و ورم کرد. بعد برای ترمیم رفت یه طرفه ترمیم شد.
    شب ک خوابیدم و صبح بیدار شدم ابروم بالا رفته بود اما به طرز شدیدی ورم پلک بالا دارم. چی کار کنم؟

    • با سلام
      دوست عزیز متاسفانه این دارو غیر استاندارد و فاقد مجوز وزارت بهداشت است و عوارض متعددی به خصوص بعد از ترمیم و تزریق مجدد ایجاد می نماید؛ بهتر است جهت بررسی و درمان مناسب به یکی از مراکز دانشگاهی پوست مراجعه نمائید.
      شاد باشید

  23. رویا

    Jan 22nd, 2016

    سلام دکتر وقتتون بخیر.ما از کجا متوجه بشیم ماده ای که تزریق میکنن اصل هست چون متاسفانه وقتی ازشون میپرسیم بهشون بر میخوره.و این که ما خودمون میتونیم بوتاکس و تهیه کنیم اگه جواب مثبته از کجا و چه مارکی بخریم؟

    • با سلام
      دوست عزیز فکر کنم اگر بوتاکس مورد استفاده اصل باشد علتی برای ناراحتی پزشک از سوال شما در مورد مارک و برند مورد استفاده و مجوزهای مربوطه وجود نداشته باشد؛ در هر حال بهتر است در موارد مرتبط با سلامتی خجول نباشید. بوتاکس های مورد تائید وزارت بهداشت در پست های موجود در همین سایت نام برده شده اند.
      شاد باشید

  24. roya

    Jan 24th, 2016

    سلام من مارک بوتاکس تزریقی رو از دکترم پرسیدم گفتن کانیتوکس کانادا و یه نوع دیگش مکسپورت ایرانی هست نظرتون راجع به این مارک ها چی هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • با سلام
      دوست عزیز کنیتوکس ساخت چین و فاقد مجوز وزارت بهداشت است و مصرف آن را اصلا توصیه نمی نمایم؛ ولی مسپورت اخیرا لانچ شده و دارای مجوز وزارت بهداشت است ولی من تجربه کار با آن را ندارم.
      شاد باشید

  25. سولماز

    Jan 25th, 2016

    سلام من سه هفته پیش پیشانی و کمی زیر دو چشمم رو بوتاکس کردم و الان حدود دوسه روزه که بالای لبم احساس گرفتگی میکنم و وقتی میخندم لب بالا به داخل تا میشود مگ،خیلی نگرانم به نظر شما مشکل جدی هست؟

    • با سلام
      دوست عزیز با توجه به گذشت سه هفته و خفیف بودن علائم و کم بودن احتمال تشدید آنها به نظر جای نگرانی نیست، توصیه من عدم تزریق زیر چشم در نوبت های بعدی و کسب اطمینان از نوع داروی مورد استفاده از لحاظ دارا بودن مجوزهای وزارت بهداشت می باشد.
      شاد باشید

  26. نيلوفر

    Jan 25th, 2016

    سلام خسته نباشين يه سوال خيلى مهم دارم من ٢ روز پيش پيشونيم رو براى اولين بار تزريق بوتاكس كردم ميخواستم بدونم بعد از ٤٨ ساعت از زمان تزريق برداشتن ابرو و إصلاح ناحيه پيشانى مشكلى داره يا نه؟ ممنون ميشم اگه كمكم كنين

    • با سلام
      دوست عزیز ممنوعیتی ندارد ولی بهتر است صبر کنید تا بوتاکس اثرش کامل شود و بعد با توجه به محل جدید ابروها اصلاح نمائید.
      شاد باشید

  27. سارا

    Jan 31st, 2016

    با سلام من يازده روز پيش براي بار دوم بوتاكس كردم براي دو ناحيه ٤٤٠هزار هر دفعه به من گفت ديسپورت اما چون براي سه نفر بايد تزريق كنم اماده ش كردم به دكترم اعتماد كردم بار اول زياد خط اخمم صاف نشد و بعداز دو هفته ترميم كمي بهتر شد بعد چهار ماه براي بار دوم تزريق كردم پيشانيم خيلي سنگين شد از همان ررز اول پاك هايم ورم كرده يكي از پلكهايم مقداري پايينتر امده اما دكترم ميگويت تا هفده روز بايد صبر كني و هيچ درماني به من ندادن لطفا راهنمايي كنيد ممكن است افتادگي بعد از يازده روز بيشتر شود يا نه

    • با سلام
      دوست عزيز از اين پيشامد متاثر شدم و ارزوي بهبودي سريع تَر شما را دارم؛ افتادگي پلك تا دو هفته به حداكثر شدت خود خواهد رسيد و به تدريج رفع خواهد شد. ولي تورم ناشي از حساسيت به داروهاي غير استاندارد زودتر از افتادگي واقعي رفع مي شود.
      شاد باشيد

  28. ويهان

    Feb 1st, 2016

    با سلام و خسته نباشيد،ميخواستم بدونم من از سي سالگي تزريق بوتاكس روي پيشونيم انجام دادم تا الان كه ٣٣ سال دارم ٤ بار انجام دادم ميخواستم بدونم در طول زندگي محدوديتي نداره تزريق بوتاكس؟ يا چند بار ميشه تزريق كرد كلا؟

    • با سلام
      دوست عزيز در صورتي كه از بوتاكس داراي مجوز وزارت بهداشت استفاده نمائيد امكان تزريق هاي مكرر و بدون محدوديت وجود دارد ولي در مصرف كنندگان بوتاكس هاي تقلبي امكان مقاوم شدن به دارو يا حساس شدن به آن بعد از چند تزريق وجود دارد.
      شاد باشيد

  29. درين

    Feb 2nd, 2016

    سلام،خسته نباشيد،ميخواستم بدونم چند ساعت بعد از تزريق بوتاكس به پيشانى مي تونم اقدام به باردارى كنم،آيا ٢٤ ساعت كافيست؟

    • با سلام
      دوست عزيز در رفرنس ها و مراجعي كه تاكنون من مطالعه نموده ام توصيه خاصي در اين مورد ذكر نشده است؛ كه نشان دهنده فقدان ممنوعيت خاصي مي باشد؛ ولي در صورت بارداري تزريق ممنوع مي شود.
      شاد باشيد

  30. سارا

    Feb 4th, 2016

    باز هم سلام اقاي دكتر كاش قبل از تزريق با شما اشنا ميشدم خيلي افسرده شدم من چشمهام خسته بي ريخت و پلك و ابروهام امدن پايين مجبور با مداد انها را بالاتر بكشم بار سوم وقت شما را ميگيرم ميخواستم ببينم اگر بوتاكس چيني بوده عوارض ان از بين ميرود يا بايد چه كار كنم ايا بوتاكس چيني عوارض خطرناك دارد يعني پلك هاي من بهتر ميشود بايد چه كار كنم در صورت چيني بودن بوتاكس اين عوارض رفع ميشوددارم ديوانه ميشم

    • با سلام
      دوست عزيز لطفا اضطراب را در خود تشديد نكنيد؛ با پزشكتان جهت شروع درمان هاي لازم مشورت نمائيد؛ اميدوارم تا قبل از عيد مشكل شما رفع شده باشد.
      شاد باشيد

  31. hamid

    Feb 5th, 2016

    سلام اقای دکتر خسته نباشین من تقریبان 5ماه قبل تزریق بوتاکس داشتم واسه پیشانی واخمم اون موقع بعد تزریق بوتاکس اثر ش برای پیشانی خیلیخوب بود ولی بر روی اخخم تاثیری چندانی نداشت بعد از تزریق اول دوباره بعد دوماهه رفتم واسه تزریق فقط برای اخمم که باز که یکم خوب شد الان بعد سه ماه دوباره اخخم مثل قبل شده ولی پیشانیم هنوز بوتاکس داره کم شده اثرش ولی باز هم داره الان واسه تزریق بوتاکس با دکترم صحبت کردم که دوباره بزنن به نظر شما صب کنم اثر بوتاکس قبلی کامل بره بعدش بوتاکس کنم یا الان میتونم ؟

    • با سلام
      دوست عزيز بهتر است بين تزريق ها حداقل سه ماه فاصله باشد ولي تشخيص پزشك در مورد افزايش مدت زمان اين فاصله معيار مهم تري مي باشد.
      شاد باشيد


Leave a Reply

*

  • دانلود بروشور

    Notice: Medicine is an ever-changing science. As new research and clinical experience broaden our knowledge, changes in treatment and drug therapy are required. We checked with sources believed to be reliable in their efforts to provide information that is complete and generally in accord with the standards accepted at the time of publication. However, in view of the possibility of changes in medical sciences, we don't believe that all the information contained herein is in all aspect accurate or complete. Readers are encouraged to confirm the information contained herein with our consulters and other reliable sources.