Log In

114 Comments to ”نقش فیناستراید در درمان ریزش مو چیست ؟“

  1. شيرين

    Jul 2nd, 2013

    سلام و خسته نباشيد…من براي ريزش مو الان دارم قرص ديان سيپترون استات و فيناسترايد 1 مصرف ميكنم..الان با توجه به اين مقاله يعني من مصرف قرص فيناسترايد 5 رو شروع كنم؟؟؟

    • با سلام
      در صورتی که ریزش موی شما از نوع آندروژنتیک است و قرار است از فیناستراید استفاده کنید پیشنهاد من قرص 5 میلی گرم است ولی قبل از تغییر دوز با پزشک خود نیز مشورت نمائید.
      شاد باشید

  2. میترا. ج

    Jul 14th, 2013

    26ساله هستم.برای از بین بردن موهای زائد دکتر فیناستراید1 میلی گرم برایم تجویز کرده .آیا این قرص باعث تشدید رشد موهای زائد در بانوان نمیشود؟؟؟

    باتشکر

    • با سلام
      قرص فیناستراید به خصوص با دوزهای 2/5 تا 5 میلی گرم از جمله درمان های مورد استفاده جهت رفع موهای زائد می باشد . در یک مطالعه باعث 93 % کاهش موی صورت و 73% کاهش موی بدن بعد از 2 سال مصرف دارو در 72 بانوی مبتلا به هیرسوتیسم گردیده است . به یاد داشته باشید مصرف این دارو در بانوان متاهل با احتمال باردار شدن ممنوع است . شاد باشید

  3. احسان

    Aug 14th, 2013

    با سلام و خسته نباشید .من ریزش مو داشتم به پزشک مراجعه کردم برام فیناستراید 5 میلی گرمی تجویز کردن . بعد از مصرف منگ میشم .سر درد میگیرم .پاهام کم جون میشن. به نظر شما مصرفو ادامه بدم یا قطع کنم؟ ….ممنون

    • با سلام
      دوز استاندارد این دارو جهت ریزش مو 1 میلی گرم است . توصیه می کنم آزمایش خون از جهت کم خونی و عملکرد تیروئید انجام دهید .
      شاد باشید

  4. هومن

    Aug 17th, 2013

    با سلام من سه ماه است که فیناسترید و زینک و ماینوکسیدیل همزمان استفاده میکنم و هیچ تغییری نداشته بلکه ریزش هم همچنان دارم به نظر شما چکار کنم؟

    • با سلام
      دوست عزیز گاهی تا 9 ماه بعد از شروع درمان نتایج آن مشخص نخواهد گردید ؛ توصیه من ادامه درمان حداقل تا آن زمان و سپس قضاوت در مورد نتیجه درمان است . کیفیت داروهای مصرفی خویش را نیز بررسی نمایید .
      شاد باشید

  5. sahar

    Aug 28th, 2013

    سلام خسته نباشید.من دختری 20 ساله هستم که موهام شدیدا میریزه وکف سرم دیده میشه.فقط زینک استفاده کردم ولی بازم تاثیری نداشت.چیکارکنم؟آیا میتونم قرص فیناسترایداستفاده کنم؟ممنون

    • با سلام
      دوست عزیز درمان ریزش مو یکی از پیچیده ترین مشکلات مراجعین به مطب متخصصین پوست می باشد که بر اساس شرح حال دقیق ، معاینه بیمار و در صورت نیاز آزمایشات تکمیلی میسر خواهد شد ؛ در طی این پروسه صبر شما و مصرف صحیح داروها نقش مهمی دارد . لطفا از درمان از طریق اینترنت خودداری فرمائید .
      شاد باشید

  6. شبنم

    Sep 3rd, 2013

    سلام
    حدود یک ساله که ریزش مو دارم که اوایل خیلی شدید بود بعد کمتر شد تا اینکه چند روز پیش به اندازه 1سکه تاسی توی موهام دیدم.الان باید چه کار کنم؟شبنم 23 ساله

    • با سلام
      دوست عزیز شما مبتلا به Alopecia Areata یا همان طاسی سکه ائی شده اید ؛ بیماری شما با کمی صبر زیر نظر یک متخصص پوست قابل درمان است . فیناستراید در درمان این نوع ریزش مو بی اثر است .
      شاد باشید

  7. علی رضا

    Sep 26th, 2013

    با سلام و خسته نباشید.آقای دکتر یک سوال مهم داشتم.من پسری 28 ساله و مجرد هستم.من مدت 4سال است که برای جلوگیری از رزش موی سر روزانه 1 قرص فیناستراید 1 میلی و روزانه ا عدد قرص sistinb6 میخورم و هیچگونه مشکلی برایم وجود نیامده.یک سال پیش تصمیم گرفتم برای کاهش میل جنسی به پزشک مراجعه کردم و پزشک گفت شب 1 قرص فیناستراید 5 مصرف کنم.اما احساس کردم مدتی بعد کف پاهایم تند میشد که پزشک روان پزشک گفته این عوارض وجود نداره.حالا به نظر شما برای کاهش میل جنسی آیا میتوانم روزانه 1 قرص فیناستراید5 بخورم؟؟؟ وآیا احتمال بزرگ شدن پستانها وجود دارد؟؟ البته از عوارضی مثل عقیم شدن و .. خبر دارم اما قصد هیچگونه ازدواجی ندارم حالا به نظر شما اگه در روز یک قرص فیناستراید بخورم مشکلی به وجود نمیاد؟؟؟لطفا راهنمایی کنید ممنون از شما

    • با سلام
      توصیه اکید من عدم مصرف قرص 5 میلی گرمی برای این دو مشکل است . جهت کاهش میل جنسی با همکاران روانپزشک مشاوره کنید .
      شاد باشید

  8. مهدی

    Sep 26th, 2013

    سلام. 38 سالمه و با توجه به ریزش موهام در وسط سر به پزشک مراجعه کردم و داروهایی مثل فیناستراید 1 و قرص زینگ و ویتامین ای (ای- زاویت) و شامپو کافئین تجویز کرده که مصرف می کنم. می خواستم بدونم داروی گیاهی خاصی هم برای درمان ریزش مو وجود دارد؟ ممنون

    • با سلام
      ترکیبات گیاهی متنوعی در داروخانه ها موجود است که شاید مشهورترین آنها کپسول Prosterbe است که از گیاه Saw Palmetto تهیه شده است ؛ از این گیاه لوسیون های موضعی و شامپوهای متنوعی وجود دارد .
      شاد باشید

  9. جواد محمدي

    Oct 4th, 2013

    سلام مي يك ونيم سال قبل بنا به مشكلاتي كه داشتم زياد تشويش ميكردم و حدود سه ماه بعد از شروع نگراني به دكتر مراجعه كردم برايم داروي بر طرف كننده استرس داد پانزده روز بعداز مصرف دارو متوجه شدم كه موهايم ريزش پيدا كرده به دكتر جلدي مراجعه كردم گفت كه ريزش موي ارثي داري و ماينوكسيدل و فيناسترايد را برايم تجويز كرد.اما من دارو ها مصرف نكردم تا حالا. من 21 سال سن و نوع ريزش موي من منتشر است و روزانه به طور اوسط 30 تار موي از سرم ميريزد و جلد من هم چرب است حالا بعداز گذشت 13 ماه از شروع ريزش در زير روشني آفتاب پوست سرم قابل ديد است. آيامن تنها از قرص فيناسترايد استفاده كنم موثر است يا داروي ديگري نيز و آيا روزانه سرم را بشويم يا با فاصله و آيا مصرف قرص فيناسترايد باعث رشد موي صورت و ابرو مي شود يعني رشد اضافي؟

    • با سلام
      دوست عزیز شما نیاز به درمان همزمان توسط متخصص اعصاب و پوست طی یک دوره درمانی طولانی دارید . فیناستراید باعث افزایش موی صورت و ابرو نمی شود .
      شاد باشید

  10. شمس

    Oct 11th, 2013

    سلام جهت ریزش مو به دکتر مراجعه کرده بودم که قرص فیناستراید 5 رو تجویز کردن بعد مصرف یک ماه سال 91از عوارضش باخبر شدم الان میتونم فیناستراید 1 میل رو استفاده کنم؟

    • با سلام
      دوست عزیز توصیه من مصرف دارو تنها زیر نظر یک متخصص پوست است .
      شاد باشید

  11. قاضی

    Oct 19th, 2013

    من خانم متاهلی هستم در سن ۳۳سال پزشکی که مراجعه کردم برای من داروی ماینوکسیدول تجویز کردوگفت تا اخر عمرباید مصرف کنم دکتر دیگری که بسیار معروف هم هست فیناستراید وماینوکسیدل تجویز کرده است با توجه به دو بارداری نا خواسته ای که قبلا داشتم بسیار نگرانم واز مصرف انها میترسم لطفا راهنمایی فرمایید 

  12. مژگان

    Oct 22nd, 2013

    باسلام من مدت دو ساله ریزش مو دارم ماینوکسیدیل وانواع قرص ودارو که با تجویز دکتر بوده استفاده کردم ولی فایده ای نداشته حتی از محلول طلسمم استفاده کردم بازم فایده ای نداشته الان از محلول روگین یا روژین استفاده میکنم همراه بافیناستراید5 واحساس میکنم دارم چاق میشم بخصوص در نواحی شکم..بنابراین سوالم اینه آیا این قرص باعث چاقی شده وعواض دیگری بجز مسائل مربوط به بارداری دارد….ممنون میشم زودتر جواب بدهید

    • با سلام
      به احتمال زیاد یک علت هورمونی باعث چاقی شما و ریزش مو می باشد ؛ توصیه من مراجعه به همکاران غدد جهت بررسی احتمال ذکر شده است .
      شاد باشید

  13. بهروز

    Nov 2nd, 2013

    با سلام من 16.5 هستم یه ماهه فیناستراید و ماینوکسیدل مصرف میکنم ولی تا حالا تاثیر چندانی نداشته ایا من با وجود سنم این داروها برای من تاثیر داری

    • با سلام
      دوست عزیز شرکت مرک که تولید کننده پروپشیا ( فیناستراید 1 میلی گرم ) است مصرف این دارو در زیر 18 سالگی را توصیه نمی کند .
      شاد باشید

  14. رومیلا

    Nov 10th, 2013

    با سلام
    29 سا دارم و1 سال است که ریزش مو دارم.طبق ازمایشی که دادم میزان همورموندي هيدرو تستوسترون من 311 گزارش شده.دکتر قرص فیناستراید 5 تجمیز کرده است ولی من فراموش کردم که دکتر به من گفت روزی 2 تا یا یکی مصرف کنم.متاسفانه به دکترم دسترسی ندارم لطفا بگویید چگونه باید مصرف کنم .با تشکر

  15. مهدیه

    Nov 10th, 2013

    با سلام
    من حدود 10 ماه قرص ld و اسپیرونولاکتون 100 مصرف کردم به دلیل عوارضی که رو بدنم داشت (چاقی شکم و حالت تهوع)حدود 4و5 ماهه دیگه مصرف نمیکنم. می خواستم بپرسم چقدر طول میکشه اثرات این قرصا از بدنم خارج شه.؟
    و اینکه قرص فینسراید هم باعث چاقی شکم میشود؟
    مچکرم

    • با سلام
      دوست عزیز هیچکدام از این دو قرص باعث چاقی شکم نیست ؛ چاقی شکم شما می تواند علت هورمونی (همانند تخمدان پلی کیستیک) داشته باشدکه نیاز به بررسی و درمان توسط متخصص غدد دارد .
      شاد باشید

  16. پروانه

    Dec 21st, 2013

    با سلام
    خانمی 35 ساله هستم 3ماهه که از قرص فیناید 1 روزی 2بار استفاده می کنم این قرص به همراه قرص متفورمین برای رفع موهای زائد صورتم تجویز شده .همزمان لیزر هم انجام می دهم .چند روزی است که فهمیده ام باردار م چکار باید کنم لطفا مرا راهنمایی کنید.

    • با سلام
      دوست عزیز بهتر است فورا توسط یک همکار متخصص زنان و زایمان ویزیت و راهنمائی شوید .
      شاد باشید

  17. داود 30 ساله

    Dec 30th, 2013

    با سلام
    من 30 سالمه و مجرد هستم به علت ریزش مو به دکتر مراجعه کردم و به من قرص زینک پلوس و فیناستراید 5 میلی گرم تجویز کرد به نظر شما عوارض خاصی ندارن؟
    دو ماه قراره مصرف کنم. فیناستراید 5 عوارض نگران کننده نداره؟

    • با سلام
      دوست عزیز پاسخ شما در متن پست موجود است !! مصرف قرص 5 میلی گرم جهت ریزش مو در مردان را توصیه نمی کنم ؛ هیچکدام از درمان های موجود توانائی اثربخشی با تنها دو ماه مصرف را نداشته و نیاز به مراجعات مکرر به پزشک معالج و پی گیری طولانی دارید .
      شاد باشید

  18. امین

    Feb 3rd, 2014

    با سلام خدمت شما.پسری 28 ساله هستم که حدود 6 ماه است که با ریزش شدید مودر قسمت کف سر و جلوی سر مواجه شده ام.به طوری که در قسمت جلوی سر به صورت سک خالی شده و موهای کل سرم نازک شده اند.فقط قرص ویتامین اچ و زینک پلاس استفاده میکنم که ان هم تاثیری ندارد.خواهشمندم دلیل ریزش مو و بهترین درمان ان را بگویید.بنده تا حالا ازمایش نداده ام.با تشکر از شما

    • با سلام
      دوست عزیز تجویز هر نوع دارو نیاز به معاینه پوست و مو واخذ شرح حال دقیق دارد ؛ لطفا جهت ویزیت به یکی از همکاران متخصص پوست مراجعه نمائید .
      شاد باشید

  19. مارال

    Feb 5th, 2014

    خانمی 27 ساله و مجرد هستم.برای درمان موهای زائد صورتم متخصص فیناید5 تجویز کرده،اما با وجود عوارض نگرانم در مصرف،لطفا راهنمایی کنید.

    • با سلام
      دوست عزیز خطر مهم فیناستراید وقوع بارداری در بانوان متاهل می باشد .
      شاد باشید

  20. شیرین

    Feb 23rd, 2014

    سلام آقای دکتر
    من یک دختر مجرد 30 ساله هستم دکتر پوست من بدون انجام آزمایش خون و صرفا بر مبنای مدل ریزش برای من تشخیص ریزش آندروژنیک داده آیا واقعا این تشخیص بدون انجام آزمایش خون قابل اعتماده؟ ممنون

    • با سلام
      دوست عزیز تشخیص اولیه این نوع ریزش مو به صورت بالینی میسر است ؛ ولی در موارد شدید و در صورت شروع زودرس این نوع ریزش مو بهتر است بررسی آزمایشگاهی جهت کشف علت زمینه ائی و درمان دقیق تر انجام شود
      شاد باشید

  21. فاطمه

    Mar 1st, 2014

    سلام جناب دکتر . خسته نباشید. من 32 سال دارم متاهل هستم و یک فرزند دارم. در دوران بارداری دچار کم کاری تیروئید شدم الان 3.5 سال است که قرص لووتیروکسین استفاده می کنم. ولی 9 ماهه که ریزش موی شدید دارم به طوری که کاملا کف سرم مخصوصا جلوی سر دیده میشود. آزمایش دادم که هورمون مردانه ام بالا است. دکتر غدد به من قرص فیناستراید و اسپیرونولاکتون 100 دادن . به نظر شما این قرصها کمک می کنند با توجه به اینکه اسپیرونولاکتون رو 9 ماهه استفاده می کنم. ممنونم

    • با سلام
      دوست عزیز داروهای مورد استفاده با شرح حال شما مطابقت دارد ؛ ولی در صورت عدم نتیجه گیری دلخواه با پزشک معالج خود جهت بررسی راهکارهای دیگر جهت افزایش نتیجه درمان مشورت نمائید .
      شاد باشید

  22. مهدی دشتی

    Mar 5th, 2014

    سلام آقای دکتر پسری 21 ساله هستم که دو ساله که دچارریزش مو هستم ولی شدید نیست (بطوریکه وسط سر من خیلی خیلی کم پشت شده). آزمایش هورمون تستوسترون و تیرویید من طبیعی بوده و دکتر به من کپسول مولتی ویتامن امریکایی و ماینوکسیدیل2 درصد داده و فیناستراید نداده . من می توانم فیناستراید 1میلی بخورم ؟ ممنون

    • با سلام
      دوست عزیز در صورت مطرح بودن تشخیص ریزش موی آندروژنتیک برای شما مصرف دارو زیر نظر پزشک معالجتان می تواند به شما کمک نماید .
      شاد باشید

  23. مهدی دشتی

    Mar 5th, 2014

    با تشکر از پاسختان یعنی من فیناستراید بخورم یا نخورم؟

    • با سلام
      دوست عزیز مصرف دارو تنها با تجویز پزشک و زیر نظر وی مجاز است .
      شاد باشید

  24. خاطره محمدی

    Mar 11th, 2014

    سلام.خانمی 23ساله و مجرد هستم.متخصص پوست ومو برای درمان موهای زائد صورتم فیناستراید5 تجویز کردن ومن از مصرف این دارو وعوارضش نگرانم.لطفا راهنماییم کنید.ممنون

    • با سلام
      دوست عزیز هر گونه اظهار نظری نیاز به شرح حال دقیق و معاینه وضعیت موهای زائد و بررسی آزمایشات شما دارد .
      شاد باشید

  25. مهرداد خانی

    Mar 11th, 2014

    سلام آقای دکتر
    پیشاپیش سال نو مبارک
    مصرف فیناستراید که توسط دکتر به من تجویز شد بسیار اثر خوبی داشت اما در ارتباط با عوارض آن در ارتباط با کاهش میل جنسی بسیار زیاد بود به صورتی که مصرف قرص را قطع کردم . آیا دارویی در کنار فیناستراید می توانم مصرف کنم که این مشکل را حل کند . با احترام و آرزوی سالی خوش .

    • با سلام
      دوست عزیز با آرزوی سالی پر از شادی برای شما : در کتب پوست در موارد مشابه توصیه به کاهش دوز دارو به یک یا دو روز در میان و در موارد شدیدتر قطع مصرف فیناستراید شده است .
      شاد باشید

  26. سحر

    Apr 3rd, 2014

    سلام خسته نباشید
    24 ساله و مجرد هستم برای درمان ریزش مو از نوع مردانه به تجویز دکتر فینانستراید مصرف میکنم. میخواستم ببینم این دارو باعث کم کاری تخمدان یا نازایی نمی شه ؟

    • با سلام
      دوست عزیز یکی از علل ریزش مو و نازائی در بانوان کم کاری تخمدان است ، ولی فیناستراید باعث این بیماری یا نازائی نمی شود ولی مصرف آن در بانوان متاهل ممنوع است .
      شاد باشید

  27. نازنین

    Apr 7th, 2014

    سلام آقای دکتر ببخشید مزاحمتون شدم من خانم 25 ساله و مجرد هستم ،ریزش مو از وسط سر دارم تقریبا یک ساله دکتر میرم واسم قرص اسپیرو نولاکتون و آلوپکسی و زینک تجویز شد استفاده کردم بهتر شدم که یه دفعه دوباره ریزش مو شروع شد دکتر این ددفعه واسم فیناستراید 5 تجویز کرده مشکلی نداره؟

  28. مهدی

    Apr 7th, 2014

    سلام جناب دکتر.
    میخواستم بدانم آیا قطع داروی فیناستراید بعد از مصرف 6 ماهه ، موجب ریزش بیشتر مو نسبت به 6 ماه قبل نخواهد شد؟

    • با سلام
      دوست عزیز قطع دارو بعد از مدتی تنها می تواند ریزش مو را به شدت قبل از شروع درمان برگرداند و باعث تشدید آن نیست.
      شاد باشید

  29. بهار

    Apr 23rd, 2014

    سلام. من دختری 30ساله هستم. یه هفته پیش رفتم دکتر. ایشون برام قرص فیناستراید 5 میلی گرمی تجویز کردن.ولی من تا الان جرات نکردم قرصا رو استفاده کنم میترسم چون دوزش بالاست عوارض بدی هم داشته باشه. لطفا راهنمایی ام کنید. ممنون

    • با سلام
      دوست عزیز مصرف این دارو را تا زمان ازدواجتان، زیر نظر پزشک معالجتان بلامانع می بینم.
      شاد باشید

  30. احمد

    Apr 25th, 2014

    اقای دکتر سلام میخواستم بدونم اگه مثلا به هر دلیلی ی هفته قرص رو مصرف نکنیم ایا تو روند درمان اختلال ایجاد میشه؟

    • با سلام
      دوست عزیز فاصله های اینچنین تاثیر چندانی در نتیجه درمان در آقایان ندارد.
      شادباشید

  31. nima

    May 10th, 2014

    سلام آقای دکتر خسته نباشید
    من 24 سالمه و 3 سالی میشه که فیناستراید 1 مصرف کردم بطوریکه 1 سال اول هر روز ، دو ماه بعد یک روز در میان و به همین ترتیب تا به هفته ای یک قرص رسید.
    اما 4 ماه پیش احساس کردم ریزش شدید شده که به پزشکم مراجعه کردم و ایشون گفتند که فیناستراید 5 رو به سه قسمت تقسیم کنم و هفته ای دوبار مصرف کنم. به نظر شما این شکل مصرف فیناستراید 5 مشکل و عوارضی ندارد ؟؟ با سپاس

    • با سلام
      دوست عزیز در حالی که قرص یک میلی گرمی توسط کارخانه های مختلف تولید می شود تقسیم قرص 5 میلی گرمی غیر ضروری است.
      شاد باشید

  32. shadi

    Jul 1st, 2014

    باعرض سلام خدمت استاد گرامی خواستم بدونم برا دخترایی که قرص فیناستراید 5 استفاده میکنن هم باید تا چند سال مصرف کنن یا همون 3 ماه استفاده کنن کافیه ممنون از راهنماییتون

  33. نازی مهرابی

    Aug 9th, 2014

    سلام آقای دکتر
    من خانمی 34ساله هستم و ریزش موی خیلی شدید دارم طوری که اصلا نمیتونم با پارسال مقایسه کنم و جلوی موهام کاملا تنک شده از این موضوع خیلی عذاب میکشم به من قرص فیناسترایدو پیشنهاد کردن ولی الان خوندم که برای آقایان کارایی داره شما چه پیشنهادی میکنید ممنون میشم کمکم کنید و پاسخگو باشید

    • با سلام
      دوست عزیز توصیه من مراجعه به یکی از همکاران متخصص پوست و صبوری در پروسه طولانی درمان جهت کسب نتیجه است.
      شاد باشید

  34. علی کریمی

    Aug 28th, 2014

    آقای دکتر با سلام و خسته نباشید خدمت شما بنده آقایی هستم 29 ساله مجرد دچار ریزش مو که تا حدی پشت سر قسمت فرق کم پشت شده به دکتر غدد مراجعه کردم و پس از آزمایشات قرص فیناستراید 5 میلی گرم برای من تجویز کردن و مقدار مصرف روزانه نیمی از قرص رو برای من در نظر گرفتن سوالی که من دارم اگر قرص رو یک روز در میان مصرف کنم مشکلی ایجاد خواهد شد و عوارضی که این قرص میتونه برای من داشته باشه ؟ و آیا مصرف این دارو باعث تشدید ریزش مو خواهد شد ؟

    • با سلام
      دوست عزیز اگر قرص فیناستراید تنها به علت ریزش مو برای شما تجویز شده است دوز درمانی یک میلی گرم در روز است.
      شاد باشید

  35. بهزاد

    Sep 9th, 2014

    اقای دکتر سلام خسته نباشید
    میخواستم بدونم مصرف قرص فیناستراید بر روی نتیجه ازمایش تیروئید تاثیر داره و باید قبل از اون مصرف رو قطع کرد؟
    و مصرف همزمان ماینوکسیدیل و فیناستراید در رویش بیشتر مو تاثیر داره؟
    ممنون

    • با سلام
      دوست عزیز بعید است اختلالی در نتیجه آزمایش ایجاد شود ولی از پزشک آزمایشگاه نیز در این مورد نظرخواهی نمائید.
      مصرف همزمان دو دارو تاثیر درمانی هر دو را اقزایش می دهد.
      شاد باشید

  36. مریم

    Sep 23rd, 2014

    سلام
    من در حال درمان ریزش مو هستم و همزمان لیزر موهای زاید انجام میدهم.میخواستم ببینم اینها تداخلی باهم ندارند؟

  37. حميد

    Oct 4th, 2014

    با سلام
    پسري بيست ساله هستم،
    سه ماه ريزش مو شديد دارم، با انجام آزمايش مشخص شد كه دي هيدرو تستوسترون من ١٣٤٧ هست، دكتر پوست قرص فيناسترايد يك و تجويز كردن، آيا نيازي هست به دكتر غدد مراجعه كنم؟

    • با سلام
      دوست عزیز قطعاٌ مشورت با پزشک غدد به درمان شما کمک خواهد کرد.
      شاد باشید

  38. ايسان

    Oct 23rd, 2014

    سلام ببخشيد من دكتر رفتم براي ريزش موهاي يوم دكتر به من فيناسترايد دادن همراه با قرص اسپيرونولاكتون 25 من به مدت دو هفته اين قرص و نخوردم و تنها فيناسترايد و خوردم و صورتم خيلي موهاش بيشتر شده بايد چي كار كنم اگه موهاي صورتمو بزنمم ممكنه از اين بيشتر بشه؟؟

    • با سلام
      دوست عزیز افزایش موی شما علت دیگری داشته است چراکه هر دو قرص تجویزی باعث کاهش موی زائد چه به صورت مصرف تکی و چه به صورت همزمان می شوند ولی شروع اثرات درمانی نیاز به مدت زمان طولانی مصرف دارو دارد.
      شاد باشید.

  39. محمد

    Oct 26th, 2014

    سلام من حدود یکسال است که فیناستراید 1 میلی گرم وزینک پلاس و ویتامین ب 6 مصرف میکنم میخواستم بدونم
    1- این قرص ها برای کبد ضرر داره
    2- چند ماه قبل از ازدواج باید فیناستراید را قطع کرد تا به عوارض دچار نشیم
    باتشکر

    • با سلام
      دوست عزیز هرچند فیناستراید توسط کبد متابولیزه می شود ولی آسیب به کبد از عوارض گزارش شده ناشی از آن نیست؛ قرص را یکماه قبل از اقدام به بچه دار شدن قطع نموده و ار نگهداری آن در منزل خودداری نمائید.
      شاد باشید

  40. فائزه

    Oct 28th, 2014

    ایا قرص فیناستراید5 در خانمها باعث چاقی میشه

    • با سلام
      دوست عزیز این دارو به ندرت باعث ادم و تورم دست و پا می شود ولی باعث چاقی خیر. ولی فراموش نکنید مصرف آن در بانوان متاهل ممنوع است.
      شاد باشید

  41. تینا

    Oct 31st, 2014

    سلام وخسته نباشی جناب دکتر
    دختری ۳۴ ساله مجرد مدت چندسالی دچار ریزش مو هستم برای اولین بار دکتر پوست مراجعه کردم قرص مولتی ویتامین وفیناستراید ۵ تجویز نمود با گاهی از این قرص از مصرفش نگرانم .لطفا راهنمایی کنید با تشکر .

    • با سلام
      دوست عزیز شما از تجویز پزشک معالج خود نگران هستید؛ قطعاٌ ابراز نظر اینترنتی من بدون معاینه شما غیر علمی تر است! لطفا جهت آسودگی خیالتان توسط یکی دیگر از همکاران معاینه و با وی مشورت نمائید.
      شاد باشید

  42. سامان

    Dec 4th, 2014

    سلام میخواستم بدونم که قطع کردن فیناستراید بعد از دوره مصرف باعث ریزش مو میشود یا نه؟

    • با سلام
      دوست عزیز قطع درمان به تدریج باعث از بین رفتن اثرات درمانی دارو و برگشت به وضعیت قبل از شروع دارو خواهد شد.
      شاد باشید

  43. ali

    Dec 9th, 2014

    باسلام و عرض ادب
    جوانی 21 ساله هستم که از حدود 17 سالگی دچار ریزش مو شدم و تا کنون نیز ادامه داشته است در نواحی فرق سر و خط رویش پیشانی.
    درمان های بسیاری را امتحان کرده ام تا اینکه در نهایت یکی از پزشکان دارویی بنام نورکرین تجویز کردند و گفتند کهابه احتمال بسیار زیاد نتیجه خواهد داد.آیا میتوانم همراه این دارو فناستراید نیز مصرف کنم؟ریزش موی من بسیار شدید است از دوز 1 میلی گرم یا 5 میلی گرم استفاده کنم؟ باتشکر

    • با سلام
      دوست عزیز مصرف همزمان این دو دارو بلامانع است. دوز فیناستراید در درمان ریزش مو 1 میلی گرم در روز است.
      شاد باشید

  44. مهسا

    Dec 27th, 2014

    سلام اقای دکتر
    دختری هستم 23 ساله
    مصرف فیناستراید و اسپیرونولاکتون همزمان باهم مشکلی ندارد؟

    • با سلام
      در صورتی که مجرد هستید تحت نظر پزشک متخصص بلامانع است.
      شاد باشید

  45. زهره

    Apr 14th, 2015

    سلام پسر من ٢٥است براى ريزش مو از قرص فينيسترايد استفاده ميكنه براى قطع دارو ميتونه يك دفعه قطع كنه يا با روش خاصى بايد قطع كنه با تشكر

    • با سلام
      دوست عزیز با قطع دارو به تدریج اثرات مثبت دارو بر روی مو از بین خواهد رفت؛ لطفا قبل از هر اقدامی با پزشک معالج وی مشورت نمائید.
      شاد باشید

  46. بیتا

    May 12th, 2015

    باسلام
    من رژیم دارم که باعث ریزش موهام شده,دکتر برای من قرص زینک پلاس تجویز کرده,آیا این قرص باعث چاقی میشود چون بنده رژیم دارم

    • با سلام
      دوست عزیز این قبیل داروها گاهی منجر به افزایش اشتهای کاذب می شوند ولی بدون پرخوری نمی توانند باعث افزایش وزن شوند، پس مراقب رژیم غذائی خود باشید.
      شاد باشید

  47. علی اصغر

    May 18th, 2015

    با عرض سلام خدمت آقای دکتر
    من 21 سالمه با موهای مشکی و پوست چرب و دو سال است ریزش مو پی ا کردم قبلا موهایی با تراکم خیلی بالایی داشتم ولی الان کم شده و ریزش ادامه داره چند بار به پزشک مراجعه کردم ولی هر بار 4تا کپسول و شامپو فولیکا و مدیلن تجویز میکرد.الان هم با مطالعاتی که در مورد قرص فیناستراید داشتم میخوام به طور خود درمانی مصرف کنم به نظر شما چه عوارضی داره؟

    • با سلام
      دوست عزیز لطفا از خود درمانی جهت هر نوع بیماری خودداری نمائید.
      شاد باشید

  48. ramin

    May 23rd, 2015

    با سلام آيا مصرف قرص فيناسترايد يك ميلي گرم با قرص ضد افسردگي پاروكستين مشكلي ايجاد ميكند . با تشكر

    • با سلام
      دوست عزیز تا لحظه پاسخ به شما گزارشی از تداخل داروئی در صورت مصرف این دو دارو موجود نیست.
      شاد باشید

  49. mohammad

    May 26th, 2015

    با سلام خدمت آقای دکتر
    من 24 ماه هست که از که قرص فیناستراید استفاده میکنم شنیدم که اگه قطع کنم دوباره موهام شروع به ریزش میکنه باید چی کار کنم

    • با سلام
      دوست عزیز مسلما با توجه به مکانیسم اثر دارو بعد از مدتی قطع دارو اثرات مفید آن بر مو کاهش خواهد یافت شما می توانید از داروهای گیاهی با اثر مشابه موجود در داروخانه ها با تجویز پزشک معالجتان بهره ببرید.
      شاد باشید

  50. mahsa

    Jun 3rd, 2015

    سلام اقای دکتر دختری مجرد هستم حدود 6ماه فیناستراید1 و اسپیرونولاکتون 100 مصرف میکنم در تخمدانم کیست مشاهده شده دکتر واسم قرص ال دی تجویز کردن ایا مصرف قرص جلوگیری با این دو قرص باعت ریز مو میشود؟

  51. مرضیه

    Jul 9th, 2015

    سلام من دختری 24هستم که دچار ریزش مو شدم .دکتر رفتم بههم فیناسراید 5میلی داد ولی من 1میلی میخورم و جوابم داده.حرفم اینه که باید تا چقد بخورم؟8ماهه که میخورم

    • با سلام
      دوست عزیز بهترین راهنمای هر بیمار متخصص معالج وی می باشد که از کم و کیف مشکل شما و دلیل شروع درمان آگاه است.
      شاد باشید

  52. مريم

    Jul 19th, 2015

    سلام اقاي دكتر من به مدت ٢سال هر وقت بيرون ميرفتم مثلا به طور متوسط ٣روز در هفته كنار موهامو خيلي سفت با كش ميبستم انقدر كه دردم ميگرفت واسه اينكه ابروهام به سمت بالا كشيده شن حالا كنار موهام خيلي كم پشت شده اين ريزش موي من دائميه يا اگه ديگه موهامو نبندم بعد از مدتي دوباره در مياد؟ توروخدااا جواب بدين خيلي دارم افسوس ميخورم

    • با سلام
      دوست عزیز درمان ریزش موهای ناشی از کشش سخت و زمان گیر است و در صورتی که کشش ادامه یابد غیر قابل برگشت است.حتما در اسرع وقت به متخصص پوست مراجعه نمائید.
      شاد باشید

  53. سجاد

    Aug 16th, 2015

    سلام اقای دکتر
    من دچار پر کاری تریید هستم چند ماهه درمانمو شروع کردم اما الان دچار ریزش موی شدیدی شدم ایا مصرف فینستراید و مینوکسیدیل مفیده برام

    • با سلام
      دوست عزيز اگر علت اندروژنتيك باشد اين داروها موثرند، لطفا جهت تشخيص و درمان به يكي از متخصصين پوست مراجعه فرمائيد.
      شاد باشيد

  54. zahra

    Jan 2nd, 2016

    سلام آقا دکتر من 22 ساله و متاهل هستم بعلت کیست تخمدان و تستوسترون بالا و ریزش مو قرص گلوکوفاژ عقدت روزانه ونصف قرص اسپیرونولاکتون و فیناستراید1 مصرف میکنم ولی نتیجه ای نگرفتم این قرص ها رو متخصص غدد تجویز کردن به نظرتان چکار کنم دیگه هیچی مو تو سرم نمونه کمکم کنید

    • با سلام
      دوست عزیز با توجه به متاهل بودن بهتر است از پزشکتان بخواهید که همراه داروهای فوق از یک قرص جلوگیری با خواص ضدآندروژن نیز استفاده شود و همزمان توسط یک متخصص پوست درمان های موضعی دریافت نمائید.
      شاد باشید

  55. آرش

    Jan 5th, 2016

    سلام.
    با تشکر از راهنمایی‌های شما.
    من پسری ۲۷ ساله هستم که از ۳ – ۴ سال پیش ریزش موهام شروع شد و در یک سال گذشته خیلی شدت گرفت. طوری که بالای و پشت سرم تقریباً خالی شده. به صورت همزمان رشد موهای زائد هم زیاد شده (بخصوص کمر).
    دکتر پوست و مو فیناستراید ۵ برای من تجویز کرد اما با خوندن عوارض این دارو یک مقدار نگران شدم. از طرفی در کامنت‌ها دیدم که گفتید فیناستراید ۵ برای رفع موهای زائد تجویز میشه و ‍۱ برای ریزش مو. الان کمی گیج شدم که ۵ رو مصرف کنم یا نه. این موضوع (تجویز ۵ برای موهای زائد) برای آقایان هم صادقه؟
    آزمایش هورمونی بنده تقریباً همه چیز نرمال بود به جز DHT که نزدیک به مرز بود (۹۵۲) و
    DHEA-SO4 (ECLIA) که ۴.۴۳ بود.
    متشکرم

    • با سلام
      دوست عزیز دوز دارو جهت مو در آقایان یک میلی گرم است و دوز پنج در درمان پروستات بکار می رود و در درمان مو توصیه نمی شود.
      شاد باشید

  56. شراره

    Jan 5th, 2016

    سلام آقای دکتر بنده متاهل هستم فعلا هم قصد باردار شدن را ندارم ومن ریزش مو دارم و به مدت یکسال هست که تحت نظر دکتر غددهستم و قرص های اسپیرونولاتکتون 100و آسنترا50استفاده میکردم دیروز برای چکاب مجدد رفتم که بدلیل قطع نشدن ریزش موهام قرص ویتامین درموبلا وفیناستراید1 را تجویز کردن به اضا فه اون دو قرصی که قبلا می خوردم ولی اینکه در روز باید چه تعدادی قرص فیناستراید رامصرف کنم به من نگفتن واینکه بین غذا بخورم یا قبل یا بعد از غذا؟لطفا منو راهنمایی کنید

    • با سلام
      دوست عزیز روزی یک عدد کافی است و زمان مصرف و فاصله با غذا مهم نمی باشد.
      شاد باشید

  57. YOSEF

    Jan 7th, 2016

    سلام
    دکتر جوانی 30 ساله هستم و در خانواده هم پدری و هم مادری دارای پر پشتی مو و ریش صو رت هستم
    سوالم اینست که چرا ریش من کم پشت و سیبیل های من کم پشت تر است و راهی برای درمان وجود دارد یا خیر البته بنده ریزش مو نیز دارم که یا فاینسترید کنترل شد است

    • با سلام
      دوست عزیز وضعیت ژنتیکی هر فرد علاوه بر شباهت به خانواده دارای خصوصیات خاص و منحصر به همان فرد است.
      شاد باشید


  • دانلود بروشور

    Notice: Medicine is an ever-changing science. As new research and clinical experience broaden our knowledge, changes in treatment and drug therapy are required. We checked with sources believed to be reliable in their efforts to provide information that is complete and generally in accord with the standards accepted at the time of publication. However, in view of the possibility of changes in medical sciences, we don't believe that all the information contained herein is in all aspect accurate or complete. Readers are encouraged to confirm the information contained herein with our consulters and other reliable sources.