Log In

104 Comments to ”مراقبت های لازم : لیزر فرکشنال“

  1. مینا

    Jul 11th, 2012

    salam
    chand saat bad az frakshenal mitavan ghaza khord?

    • محدودیتی برای غدا خوردن بعد از لیزر فرکشنال وجود ندارد و شما می توانید بلافاصله بعد از لیزر بخورید و بیاشامید .

    • yalda

      Feb 2nd, 2014

      salam,35 sal sen daram,hodoode 2 mahe moshakhas shode ke ghande khoonam balas vali ba roozi 2 adad metformin control shode,mikhastam bedoonam baraye inke poostam hasas va besiar nazok va shekanandas va chorookhaye rizi dare,dar morede fracthinale soozani etelaati gereftam va dar internet khoondam,aya baraye man ke diabet daram vali ghandam contorole iradi baraye anjamesh nist?mamnoon az pasokhetoon.

      • با سلام
        دوست عزیز با توجه به ایجاد اختلال در دیواره عروق افراد دیابتی و تاخیر در ترمیم ، در کنار کاهش قدرت ایمنی بدن و افزایش احتمال عفونت های ثانویه : توصیه من عدم ” لیزر ” یا ” آر اف ” برای شما می باشد .
        شاد باشید

  2. لیلا

    Oct 24th, 2012

    سلام
    چند روز بعد از لیزر فرکشنال دلمه ها کاملا ریخته شده است ؟

    • سلام ، بسته به شدت انرژی مورد استفاده توسط پزشک و مراقبت شمابین روز 4 – 7 دلمه ها خواهد ریخت .

  3. کیمیا 25

    Nov 11th, 2012

    یکبار لیزر فرکسل انجام دادم درد زیادی داشت من یک کرم املا 5% را برای 20 دقیقه روی پوست کل صورتم زده بودم و بعد شستم اما در کاهش درد هیچ نقشی نداشت . چون 4 جلسه دیگه هم فرکسل لازم است واقعا برای رفع مشکلم ناامید شدم. من می تونم از 2 تا کرم املا 5 درصد برای پوستم استفاده کنم ضرری نداره؟ چون این طوری 10 درصد میشه امکان آسیب به چشمها و صورتم هست یا خیر ؟ و اینکه آیا می شود درخواست بی حسی تزریقی کرد که فرکسل کل صورت بدون درد شود ؟ استفاده از بی حسی های تزریقی مثل لیدوکائین روی پوست صورت دردناک اند ؟

    • حداکثر دوز توصیه شده برای کرم EMLA معادل 5/2 گرم از کرم روی سطحی معادل 20-25 سانتیمتر مربع است که باید از 1 ساعت قبل از لیزر روی پوست پخش شود . استفاده از 2 تیوب کرم درصد آن را افزایش نخواهد داد و درصد دارو 5 % باقی می ماند . استفاده از یک آرامش بخش مانند دیازپام نیز به شما کمک خواهد کرداحساس بهتری داشته باشید . استفاده از لیدوکائین تزریقی برای کل صورت دردناک تر از خود لیزر است و آنرا توصیه نمی کنم.

  4. سیامک

    Jan 4th, 2013

    چهارروز میشود که سوختگی قدیمی ناحیه از صورتم را لیزر انجام دادم البته برای بار دوم ؛ من به دلیل اینکه از مسابقات جا نمونم باید مرتب تمرین کنم و فعالیت داشته باشم ولی به خاطره پانسمان نمیتونم. چی کار کنم که زودتر خوب بشه

    • پاسخ : با سلام
      مصرف منظم کرم های ترمیم کننده ، تغذیه خوب و استراحت از عوامل موثر در تسریع بهبودی است .

  5. آدینه

    Mar 6th, 2013

    سلام،کدام روش برای درمان جای جوش بهتر است؟فرق لیزرCO2 Fraxel و CO2 fractional در چیست؟

    • با سلام،
      CO2 Fractional یک روش تهاجمی است ولی CO2 Fraxel یک روش غیر تهاجمی است ؛ در مقایسه روش Fractional نتایج بهترو چشمگیرتری داردوبرای فردی که به دنبال نتایج بهتری است مناسب تر است ؛ ولی مراقبت Fraxel ساده تر است و برای فردی که نمی تواند یک هفته در منزل باشد مناسب تر است .

  6. سمیرا

    Jun 4th, 2013

    با سلام
    ایا بعد انجام لیزر فرکشنال برای صورت حتما بایستی کرم ترمیم کننده استفاده کرد؟ایا نیازی هست قبل ریختن دلمه ها محل را مرطوب نگه داریم؟باتشکر

    • باسلام
      دوست عزیز استفاده از کرم های مرطوب کننده یا کرم های ترمیم کننده بعد از لیزر ضروری است . با توجه به کاهش زمان ترمیم محل لیزر به دنبال مصرف ترمیم کننده ها نسبت به مصرف مرطوب کننده ها توصیه من به بیمارانم مصرف کرم های ترمیم کننده است . به یاد داشته باشید که هر چه زخم شما زودتر خوب شود احتمال ایجاد عوارض ناخواسته بعد از لیزر کمتر خواهد بود .
      شاد باشید

  7. زهرا

    Jul 24th, 2013

    سلام
    من چند ماه پیش لیزر فراکشنال انجام دادم سه نوبت که 2 نوبت اول خوب بود ولی بار سوم شدتش رو بالا بردن و صورتم لک شد خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید که واسه بهبود اید هیپر پیگمانته شدن چه کنم؟لطفا جوابمو زود تر بدین .نگرانم

    • با سلام
      درمان های متنوعی با توجه به فاصله زمانی از ایجاد هیپرپیگمانتاسیون جهت رفع آن وجود دارد که نیاز به مراجعه به متخصص مجرب پوست جهت بررسی وآغاز سریع درمان دارد .
      شاد باشید

  8. s

    Jul 29th, 2013

    سلام. آيا از ليزر فركشنال مي توان براي از بين بردن خال جانكشنال ( خالهاي ريز و قهوه اي تيره) استفاده نمود؟ نياز به چند جلسه ليزر دارد؟ در مورد كك و مك چي؟

    • با سلام
      کک مک و خال های بسیار سطحی توسط لیزر فرکشنال از بین می رود ولی تخریب خال های تیره تر نیاز به لیزر CO2 ، RF یا کوتر دارد.
      شاد باشید

  9. متین

    Aug 14th, 2013

    سلام من چند روز پیش لیزر فرکشنال واسه دور چشمم استفاده کردم که خیلی ورم کرده به حدی که چشمم به زور باز میشه علتش رو میشه بفرمایید؟

    • با سلام
      دوست عزیز استفاده از مانیتور برای شما ممنوع است !!
      تورم شدید اگر بعد از 72 ساعت ادامه یافته علل مختلفی چون مراقبت ناکافی شما ، شدت بالای انرژی مورد استفاده در حین لیزر ، حساسیت به کرم ترمیم کننده ، عدم قرار دادن بالش اضافه در حالت خوابیده و … داشته باشد .
      شاد باشید

  10. معصومه

    Aug 16th, 2013

    با سلام منم حدود10روز پیش لیزر فرکشنال برای کبودی و چروک دور چشمم انجام دادم که هیچ تاثیری نداشت!آیا زمان بیشتری واسه تآثیر نیاز داره؟پ.شک معالجم گفته که2جلسه کافیه در حالی که من شنیدم حداقل3جلسه درمان نیازه لطفا راهنماییم کنید.سپاس

    • با سلام
      دوست عزیز لیزر در رفع چروک دور چشم به شما کمک خواهد نمود ولی گاهی تاثیری بر تیرگی دور چشم نخواهد داشت . با توجه به شدت چروک و محل آن و سن شما گاهی استفاده از تزریق بوتاکس در کنار لیزر باعث نتایج چشمگیرتری می شود . گاهی به چند ماه زمان برای قضاوت در مورد نتایج لیزر نیاز است . من به بیمارانم 3 تا 6 جلسه لیزر را پیشنهاد می نمایم .
      شاد باشید

  11. سحر

    Aug 22nd, 2013

    باسلام. من دیروز لیزر فراکشنال انجام دادم ودکتر به من توصیه کردن تا دوروز صورتم را نشویم ومدام کرم ترمیم کننده و زینک اکساید استفاده کنم.ایا بعد از شستشو هم باید کرم به صورت مداوم به صورتم باشد در این صورت تا چند روز؟ومیتوانم اسحمام کنم وصورتم را در صورت نیاز چند بار در روز بشویم؟

    • با سلام
      دوست عزیز استفاده از مانیتور تا یک هفته ممنوع است !! استفاده از کرم ترمیم کننده تا ریزش کامل دلمه ها ضروری است . توصیه من به بیمارانم از دو روز بعد از لیزر استحمام روزانه می باشد ( بدون استفاده از شوینده و بدون پاشیده شدن مستقیم آب دوش به محل لیزر ) ؛ با این وجود در مورد شستشو حتما از پزشک معالجتان کسب تکلیف کنید .
      شاد باشید

  12. سحر

    Aug 24th, 2013

    با سلام اقای دکتر چند روز طول میکشد تا دلمه هابه طور کلی بریزد؟

    • با سلام
      دوست عزیز با توجه به پارامترهای مختلفی همچون میزان انرژی استفاده شده و مراقبتهای بعد از لیزر بین 5 الی 8 روز بعد دلمه ها می ریزند .
      شاد باشید

  13. افسون

    Aug 28th, 2013

    با سلام و احترام

    آیا ممکن است که ژل پاژ تزریق شده در ناحیه اخم( حدود 12 سال پیش) با لیزر فرکشنال از بین برود؟

    • با سلام
      دوست عزیز با توجه به عمق قرارگیری ژل تزریقی ، لیزر فرکشنال را در درمان این مورد توصیه نمی نمایم .
      شاد باشید

  14. افسون

    Sep 2nd, 2013

    سلام.ضمن تشکر از پاسخ شما، آقای دکتر ، پیشنهاد شما برای از بین بردن ژل پاژ ناحیه اخم که حدود 12 سال پیش تزریق شده است،چیست؟ با احترام. افسون

    • با سلام
      دوست عزیز باعرض پوزش با توجه به عوارض فراوان ژل های دارای ماندگاری دائمی اینجانب تاکنون اقدام به تزریق این نوع ژل ننموده ام و از درمان عوارض تزریق توسط سایر افراد ( غیر از موارد اورژانسی ) خودداری می نمایم .
      شاد باشید

  15. لیلی

    Sep 4th, 2013

    سلام دکتر عزیز .من امروز چند تا از خال های صورتم را با استفاده از لیزر و جراحی از بین بردم ولی کرم ترمیم کننده و هیچ داروی دیگری به من ندادند …ایا واقعا ضروریست؟ راستی مانیتور هم برایم مضر است؟ممنونم میشم زودتر پاسخم رو بدید…دعاگوتون هستم

    • با سلام
      دوست عزیز در این مورد پزشکان نظرات متفاوتی دارند و نظر و تجویز پزشکتان بهترین توصیه برای شماست .
      من برای بیمارانم قبل از جراحی آنتی بیوتیک خوراکی به عنوان پیشگیری شروع می نمایم و برای ترمیم بهتر زخم استفاده از یک پماد آنتی بیوتیک موضعی در هفته اول را به مراجعینم توصیه می نمایم؛ بر خلاف لیزر فرکشنال در جراحی خال با پمادروی زخم استفاده از مانیتور در زمان های کوتاه بی خطر است .
      شاد باشید

  16. مینا

    Sep 4th, 2013

    سلام . سوال داشتم ؟؟؟ من امروز فرکشنال کردم میخواستم بدونم کرم مغذی رو کی باید بزنم ازهمین امروز یا روز بعدازفرکشنال ؟؟ و اینکه کرم ترمیم کننده رو چند ساعت به چند ساعت باید بزنم

    • با سلام
      مصرف کرم های ترمیمی بلافاصله بعد از لیزر در اتاق لیزر آغاز می شود و تا 3 بار در روز قابل تجدیداست .
      تا بهبودی زخم ها از مانیتور دوری نمائید .
      شاد باشید

  17. شادی

    Sep 6th, 2013

    با سلام و تشکر فراوان از سایت خوبتون.من حدود یک ماه پیش اولین جلسه فرکشنال واسه لک صورتم انجام دادم نه تنها لکه ها نرفته بلکه قرمزی لیزربه شدت باقیه من دیگه به نتیجه کار فکر نمی کنم بلکه نگرانیم از بین نرفتن قرمزیه لطفآ راهنماییم کنید.

    • با سلام
      دوست عزیز در صورت بکارگیری دقیق توصیه های پزشک معالجتان این مشکل ایجاد نمی شد و در صورت مصرف صحیح داروهای تجویزی بزودی مشکل رفع خواهد شد . در این فاصله زمانی مصرف دقیق حجم های زیاد ضد آفتاب ضروری است .
      شاد باشید

  18. سهراب

    Sep 10th, 2013

    سلام اقای دکتر . من 5 روزه که روی سوختگی گردنم لیزر فراکشنال انجام دادم و به مدت سه روز و هر روز سه بار از دو کرم هیدرودرم و تریامسینولون 0.1% استفاده کردم و بعد از سه روز دیگه استفاده نکردم . هنوز اون قسمت گردنم قرمز پر رنگه و حالت افتاب سوختس ولی زخم نیست ایا این مشکل طبیعیه ؟ متاسفانه من به علت عدم اگاهی تا سه روز بعد از لیزر به دلیل شغلم جلوی مانیتور بودم . باید تا چند روز بعد از انجام لیزر جوی مانیتور کامپیوتر قرار نگیرم و اگه قرار بگیرم خطرناکه ؟ خیلی ممنون اقای دکتر

    • با سلام
      دوست عزیز حتماٌ جهت معاینه و درمان به یکی از متخصصین پوست مراجعه فرمائید . قرمزی پررنگ در این منطقه می تواند نشانگر شروع ایجاد اسکار هیپرتروفیک باشد که شروع سریع درمان جهت رفع آن ضروری است ؛ ولی صورتی رنگ بودن محل لیزر تا چند روز پدیده ای گذرا و طبیعی می باشد . استفاده از مانیتور حداقل در هفته اول ممنوع و بعد از آن نیز تنها با مصرف مقادیر زیاد ضد آفتاب مجاز است .
      شاد باشید

  19. مونا

    Sep 12th, 2013

    سلام.من حدود4ماه پیش جای زخم بالای لبمو لیزر فرکشنال کردم که یه خراش قدیمی ناچیز بودکه .بعدش باردار شدم و نتونستم مراحل بعدی رو دنبال کنم.الآن فرم لبم کاملا به هم ریخته در حدی که انگار لب شکریم!!!اوایل خوب بود.الان حدود 1ماه اینجوری شده!خیلی داغونم زندگیم به هم ریخته نمیدونم چی کار باید بکنم؟!لطفآ راهنماییم کنید..

    • با سلام
      دوست عزیز : عدم ایجاد مشکل تا یکماه قبل به این معناست که حالت ایجاد شده مربوط به لیزر نیست ؛ بلکه متورم شدن لب ناشی از بارداری که از 3 ماهه دوم بارداری بوجود می آید توضیح منطقی تری برای این مشکل است . با این وجود توصیه می کنم جهت اطمینان خاطر بیشتر به پزشک معالجتان نیز مراجعه نمائید .
      شاد باشید

  20. تارا

    Sep 18th, 2013

    سلام آقای دکتر
    من الان 3 روزه که لیزر فرکشنال برای جای جوش هام انجام دادم و مداوم کرم های ترمیم کننده استفاده کردم
    امروز بعد از 3روز حمام رفتم و صورتم رو شستم
    پوستم وحشتناک زبر شده و دانه های سیاه روی آن قرار گرفته
    پزشکم گفت بعد از سه روز معمولا پوستت میریزه اما امروز هیچی نریخت صورتم خیلی وحشتناک شده
    میترسیدم خودم رو نگاه کنم
    خواستم بپرسم ممکنه اصلا نریزه و همین حالت بمونه ؟ افسردگی گرفتم خیلی استرس دارم
    اگه نریزه باید چیکار کنم

    • با سلام
      مانیتور ممنوع!!
      دوست عزیز بسته به ژول مورد استفاده و قدرت ترمیم پوست ، گاهی 7 تا 10 روز برای ریختن دلمه ها زمان لازم است . نگران نباشید دلمه ها حتما از پوست جدا می شود ولی از کندن آنها خودداری فرمائید و از کرم های ترمیم کننده استفاده نمائید .
      شاد باشید

  21. ژینوس

    Oct 13th, 2013

    سلام
    میخواهم برای بار دوم لیزر فراکشنال برای جوانسازی انجام بدهم
    من نمیتوانم برای یک هفته در منزل بمانم
    آیا میتوانم پس از یک روز صورتم را با ماسک بپوشانم و از خانه بیرون بروم؟
    در دفعه اول با اینکه هوا هم گرم بود (خرداد ماه) مشکلی پیدا نکردم

    • با سلام
      دوست عزیز بهتر است از رادیو فرکونسی فرکشنال یا لیزر فرکسل استفاده نمائید تا سریع تر بتوانید به سر کار خود برگردید .
      شاد باشید

  22. فروغ

    Oct 22nd, 2013

    من میخوام برای لک زیر چشمم که بعد از جراحی بوجود امده لیزر کنم ایا کار درستیه؟

  23. شیلا

    Oct 30th, 2013

    سلام
    2 روزه روی پوستم لیزر انجام دادم دکترم فقط کرم ترمیم کننده تجویز کرده و اونو استفاده میکنم و گفتن تا 3 روز صورتمو نشورم و هر بار بعد از استفاده از کرم ترمیم کننده لایه قبلی کرم رو پاک نمیکنم احساس درد و سوزش ندارم ولی یه مقدار صورتم با کرده آیا طبیعیه ؟
    من بعد از 3 روز صورتمو چطور باید بشورم با چه مواد شوینده ای ؟

    ممنون

    • با سلام
      لطفا با پزشک خود نیز مشورت نمائید ولی توصیه من به بیمارانم عدم قرار گرفتن جلوه مانیتور حداقل برای یک هفته و شروع استحمام با احتیاط به طوری که آب مستقیما به محل لیزر پاشیده نشود و شستشوی با احتیاط با شامپو بچه بدون ماساژ و مالش روی صورت است .
      شاد باشید

  24. سحر

    Nov 4th, 2013

    با سلام
    من میخواهم هفته آینده برای ترمیم پوستم (جای جوش هایم) لیزر فرکشنال انجام بدهم.توی سایت شما خواندم که تا 7 روز بعد از لیزر نباید از مانیتور استفاده کنم اما باتوجه به نوع کارم که مستلزم کار مداوم با مانیتور است بیشتر از 3 روز نمی توانم از مانیتور دور باشم. آیا می توانم از روز چهارم با ماسک از مانیتور استفاده کنم؟ در ضمن دلایل ممنوعیت استفاده از مانیتور بعد از لیزر فرکشنال چیست؟

    • با سلام
      دوست عزیز نور واشعه های ساطع شده از مانیتور باعث افزایش احتمال ایجاد لکه های تیره در محل لیزر می شود ؛ توصیه من حداقل 7 روز دوری از هر نوع منبع تولید این نوع اشعه هاست .
      شاد باشید

  25. lida

    Nov 6th, 2013

    سلام ، آیا لکه‌های ایجاد شده در اثر لیزر فرکشنال در جلسه بعدی لیزر درمانی ازبین خواهد رفت ؟

    • با سلام
      لیزر مجدد تا زمان رفع لکه ها را توصیه نمی نمایم ؛ درمان داروی در این شرایط بسیار کمک کننده است .
      شاد باشید

  26. عطیه

    Nov 17th, 2013

    با سلام خدمت شما اقای دکتر صورت من جای جوش دارد می خواستم ببینم روش میکرودرم برای رفع جای جوش مناسب است یا لیزر با تشکر

    • با سلام
      هر دو روش به کاهش اسکارها کمک می کند ولی اثر لیزر به مراتب چشمگیرتر از میکرودرم است .
      شاد باشید

  27. رزیتا

    Nov 26th, 2013

    سلام
    جناب آقای دکتر کریمی
    شما در همه نوشته هاتون در مورد اقدامات پس از لیزر تاکید کردید از مانیتور استفاده نکنید آیا این شامل لپ تاب و یا گوشی های تلفن هوشمند هم میشه ؟ ممنونم

    • با سلام
      بلی دوست عزیز این محدودیت هر منبع تولید کننده نور را شامل می شود .
      شاد باشید

  28. giti

    Dec 3rd, 2013

    با سلام خدمت شما دکتر عزیز کرمهای ترمیمم کننده را بعداز لیزر صورت تا رفع قرمزی باید زد یا بعد از پوسته ریزی وگذشتن 7 تا 10 روز دیگر نباید ادامه داد وفقط باید از ضد افتاب استفاده کرد میشود از ترمیم کننده سبک وهمزمان رویش ضدافتاب بعداز پوسته ریزی تا 2 هفته استفاده کرد

    • با سلام
      دوست عزیز بهتر است بعد از ریزش دلمه ها به جای کرم های ترمیم کننده سفید رنگ از کرم های ترمیم کننده ضد التهاب و قرمزی استفاده شود ؛ مصرف ضدآفتاب نیز ضروری است .
      شاد باشید

  29. افروز امامی

    Dec 4th, 2013

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما.ببخشید من الان حدود 3 هفته است که لیزر فرکشنال انجام داده ام برا ی جای جوش های صورتم ولی هنوز در بعضی از نقاط صورتم قرمزی کمرنگی که نشانه جای دستگاه لیزر است وجود دارد.به نظر شما من جلسه دوم لیزرم را که حدود 2 هفته دیگه است راشروع کنم؟یا باید تا از بین رفتن کامل این قرمزی صبر کنم؟و برای از بین رفتن این قرمزی از چه کرم هایی استفاده کنم بهتر است؟
    با تشکر فراوان

    • با سلام
      دوست عزیز به نظر من بهتر است جلسه بعدی لیزر را تا 5 هفته دیگر( به شرط رفع قرمزی تا آن زمان ) به تاخیر بیندازید ولی تصمیم را به عهده پزشکتان می گذارم . برای رفع قرمزی علاوه بر مصرف ضد آفتاب ، معاینه پوست شماجهت تجویز دارو ضروری است
      شاد باشید

  30. هما امیغی

    Dec 11th, 2013

    با سلام و عرض خسته نباشید. من یه جای بخیه ی عمیق خیلی قدیمی بین دو تا ابروهام دارم.میتونم با لیزر فرکشنال برطرفش کنم؟ چون نزدیک چشمه ضرری برای چشم نداره؟ چشمم رو هم لیزیک کردم. مشکلی پیش نمیاد؟

    • با سلام
      دوست عزیز جهت پاسخ به شما نیاز به معاینه ضایعه پوست شما دارم . جهت جلوگیری از آسیب به چشم از شیلدهای محافظ مخصوص استفاده می شود .
      شاد باشید

  31. مهدی

    Dec 16th, 2013

    با سلام وخسته نباشید .من لیزر فراکشنال کردم بعداز 3 روز دلمه ها ریختن به نظر شما جای قرمزی تا چند روز دیگه پاک میشه واز ترمیم کننده سیکاکتیو استفاده میکنم وجلسه اول هست که لیزر میکنم

    • با سلام
      دوست عزیز به علت کنده شدن زود هنگام دلمه ها قرمزی صورت شما کمی طولانی خواهد شد ؛ توصیه من مراجعه به پزشک معالجتان جهت بررسی شدت اریتم و تجویز داروی مورد نیاز ، در کنار مصرف مدام ضدآفتاب با حجم زیاد تا زمان رفع قرمزی است .
      شاد باشید

  32. مريم

    Dec 27th, 2013

    سلام
    من حدود 10روزه فرکشنال آر اف روى صورتم انجام دادم. حدود 3-4 روز ورم و قرمزى داشتم بعدش برطرف شد و به حالت قبلم برگشتم ولى تاثيرى روى پوستم احساس نمى کنم مى خواستم بپرسم آيا زمان بيشترى براى تاثير نياز هست؟

    • با سلام
      دوست عزیز شما می توانید با انجام لیزر فرکشنال دی اکسید کربن نتایج چشمگیرتری را تجربه نمائید ولی مراقبت بعداز آن سخت تر از آر اف است .
      شاد باشید

  33. احسان

    Dec 30th, 2013

    با سلام،‌ من یک جلسه لیزر برای جای جوش روی گونه ها و بینی انجام دادم. ممکن است که محل لیزر شده با بقیه صورت تفاوت پیدا کند؟ نباید تمام صورت لیزر می شد؟

    • با سلام
      دوست عزیز پزشک شما با تکنیک Fading می تواند از ایجاد اختلاف بین دو منطقه جلوگیری کند .
      شاد باشید

  34. غزال

    Jan 14th, 2014

    سلام-من 2 روزه فرکشنال انجام دادم دکتر توصیه ای به من نکرد و فقط گفت از اسپری آب Aven استفاده کنم و حتی در خصوص مانیتور هم چیزی به من نگفته بودن و از سایت شما خوندم وخودم رفتم کرم ترمیم کننده خریدم ولی نمیتونم جلوی مانیتور نباشم به خاطر کارم!برای همین نور مانیتور رو به کمترین حد رسوندم!آیا تاثیری داره؟و یا کار دیگه ای میشه انجام داد؟

    • با سلام
      با افزایش فاصله از مانیتور و پوشاندن پوست با یک لایه سفید از کرم ترمیم کننده احتمال عارضه کمتر می شود ولی بهترین حالت عدم استفاده از مانیتور است و بعد از ریختن دلمه ها هر 2 ساعت ضد آفتاب خود را تجدید نمائید .
      شاد باشید

  35. فرزانه

    Jan 27th, 2014

    با سلام و عرض ادب.ممنونم که با حوصله جواب همه ی ما رو میدید. من ۲۱سالمه و روی گونه ها و پیشانی ام لکه های کمرنگ صورتی و قرمز جای جوش است. همچنین فرورفتگی های خیلی سطحی روی پیشانی و گونه ام هست. رنگ پوستم روشن میباشد. ایا لیزر فراکشنال برای پوستم مناسب است؟ ممکن است بدتر شود؟ بینی من عملی است برای بینی ضرر ندارد؟ با تشکر از شما

    • با سلام
      دوست عزیز هرگونه اظهار نظری نیاز به معاینه پوست شما از نزدیک توسط یک متخصص پوست دارد .
      شاد باشید

  36. yalda

    Feb 2nd, 2014

    ba salam va tashakor babate pasokhgooeie shoma,farmoodin chon diabet daram behtare fractinal rf soozani anjam nadam,mishe lotfan befarmaeid behtarin gozine az nazare shoma baraye man ke bikhatar ham bashe va be javansazi va oftadegie poostam komak kone gheyr az tazrighe bootax chie,mamnoon az mohababtetoon.

    • با سلام
      دوست عزیز تجویز هر نوع دارو یا روش درمانی نیاز به معاینه پوست شما واخذ شرح حال دقیق دارد ؛ لطفا جهت ویزیت به یکی از همکاران متخصص پوست مراجعه نمائید .
      شاد باشید

  37. هما

    Feb 4th, 2014

    یا سلام و ارادت فراوان. جای جوش روی صورت من به صورت تو رفتگی شده و در اثر لاغرشدنم صورتم افتاده و پوست صورتم نرم و شل هست اگر لیزر فرکشنال کنم این دو مورد از صورتم برطرف میشه به همراه جای جوش افتادگی پوستم هم خوب میشه یا نه
    آیا رنگ پوست در جوابگویی به مراحل درمان نقشی دارد یا نه و اگر دارد پوستهای سفید بهتر جواب میدن یا تیره ها

    • با سلام
      دوست عزیز هیچ روشی به تنهائی نمی تواند تمام مشکلات پوست شما را حل کند ؛ به شما توصیه لیزر در کنار تزریق فیلر ( پرکننده ) در اولین قدم و سپس ارزیابی مجدد وضعیت پوستتان جهت اقدامات تکمیلی را می نمایم . احتمال ایجاد عوارض ناخواسته در پوست های روشن کمتر از پوست های تیره است .
      شاد باشید

  38. نفیسه

    Mar 1st, 2014

    من قصد انجام لیزر فرکشنال را دارم. ولی پزشک من فقط کرم میموزا را به عنوان ترمیم کننده تجویز کرده اند. امکان دارد 2 کرم ترمیم کننده ای که در توضیحاتتون گفتید، یکی سفید و قوی و دیگری ترمیم کننده ضد التهاب را معرفی کنید. هزینه کرم ها مهم نیست. خواهش میکنم کرم های مناسب و با کیفیت را به من معرفی کنید، چون در معرفی کرم نمیتوان به داروخانه ها اعتماد کرد

    • با سلام
      دوست عزیز درمان با لیزر شامل یک مجموعه است که هر پزشک با توجه به تجارب بالینی خویش آنرا انتخاب می کند ، بهتر است بعد از انتخاب دقیق متخصص پوست درمانگرتان به او اعتماد کنید تا وی در پروسه درمان خود به نتیجه دلخواه شما برسد .
      شاد باشید

  39. shahab

    Mar 6th, 2014

    سلام و خسته نباشید.
    من 22 سالمه و روی هر دو گونه ی من جای اسکار آکنه به صورت فرو رفتگی هستش که جای یکیش خیلی عمیق و مشهوده.رنگ صورتم هم روشن هست.می خواستم بپرسم که با لیزر و با کدام نوعش و تا چند درصد میشه بهبودشون دادو ایا به همراه لیزر روشهای دیگه ای برای پر کردنشون وجود داره.وبا توجه به این که دانشجو هستم کدام فصل رو برای گرفتن نتیجه بهتر پیشنهاد میکنید.با تشکر

    • با سلام
      دوست عزیز شما از روش های متفاوتی همچون لیزر فرکشنال CO2 ، فرکسل ، رادیوفرکونسی فرکشنال سوزنی ، ساب سیژن ، تزریق فیلر و … می توانید استفاده نمائید . جهت راهنمائی دقیق تر به یکی از متخصصین پوست مراجعه فرمائید تا از میزان بهبودی و محدودیت های هر روش با توجه به شدت آسیب پوست ، نوع پوست شما و شغل شمااطلاعات کامل تری دریافت نمائید .
      شاد باشید

  40. سعيده

    Mar 9th, 2014

    سلام
    من ٥روز پيش co2 انجام دادم روزى ٢بار كرم ترميم كننده استفاده ميكنم و تا به حال سابقه تبخال نداشم ولى الان تبخال زدم كه خارش شديدى هم داره ميشه لطفاً راهنمايى كنيد

    • با سلام
      دوست عزیز لطفا سریعا به پزشک معالجتان جهت تشخیص دقیق وضعیت موجود و شروع سریع آسیکلوویر در صورت نیاز مراجعه نمائید .
      شاد باشید

  41. محمد

    Aug 9th, 2014

    سلام.من 5روز پبش لیزر فرکشنال روی صورتم انجام دادم دکتر ترمیم کننده و زینک اکساید وجنتکس داده که گفنه زینک و جنتکس را با هم مخلوط کرده استفاده کنم و2ساعت بعد ترمیم کننده بزنم و گفته هر 2 ساعت به همین ترتیب تکرار کنم.الان دلمه ها کاملا ریخته آیاباید از این به بعد هم اینطوری از کرم ها استفاده کنم؟تا کی از این کرم ها استفاده کنم؟گفته 2 هفته بعد برای ویزیت برم.راهنماییم کنید.ممنون

    • با سلام
      دوست عزیز توصیه من به بیمارانم قطع ترمیم کننده و مصرف هر دو ساعت یکبار ضدآفتاب بعد از ریختن دلمه هاست.
      شاد باشید

  42. شيما

    Aug 28th, 2014

    سلام، از اينكه جواب همه را با حوصله دادين شگفت زده شدم! من ٧ روزه كه براي جاي جوش هاي روي گونه ام ليزر اربيوم انجام دادم. بعد از ٢ روز استحمام كردم. و به طور مرتب كرم هاي سيكالفيت و زينك زدم ولي الان كلي جوش سر سفيد در محل ليزر درومده! ٣ روزه كه ٢ بار در روز آنتي بيوتيك مي خورم ولي هنوز از بين نرفتن. كلي هم خارش دارم. آيا از بين ميرن؟ خيلي نگرانم؟

    • با سلام
      دوست عزیز نگران نباشید ایجاد یا تشدید آکنه می تواند یا به علت لیزر و یا به علت کرم های ترمیم کننده باشد و با درمان رفع خواهد شد. جهت کنترل خارش توصیه من تماس با پزشک معالجتان جهت تجویز داروی خوراکی است.
      شاد باشید

  43. فاطمه

    Aug 28th, 2014

    سلام. خسته نباشید
    امروزه برای جاهای جوش روشهایی مانند پانچ و ساپسیژن آمده.
    اگر امکانش هست یکسری توضیح بدهید. و اینکه امکان برگشت جای جوش بعد از این روشها هست یا نه؟؟؟

    • با سلام
      دوست عزیز این روش ها چندان هم جدید نیست ولی در برخی موارد تاثیر سایر روش ها مثل لیزر و .. را افزایش می دهد؛ جهت کسب اطلاعات بیشتر مشاورین مرکز ما شما را به صورت حضوری راهنمائی خواهند کرد.
      شاد باشید

  44. مهری

    Oct 6th, 2014

    با سلام
    از اینکه با دقت به سوالات پاسخ می دهید سپاسگزارم من 35 سالمه قبلا از لایه بردار روی پوست صورتم استفاده کرده ام و طی دو جلسه خال و کک مک های صورتم رو با لیزر برداشته ام ولی هنوز به طور کامل برطرف نشده و به صورت لکه کم رنگی روی صورتم باقی مانده و نزدیک به یکسال هست که روی گونه های من لکه قهوه ای ایجاد شده میخواستم بدونم که چه روشی از لیزر رو انجام بدهم که پوستی تمیز و جوان داشته باشم . و اینکه لیزر فرکشنال به صورت دائمی هست . منظورتون از هر منبع نوری یعنی طی 7 روز در یک اتاق تاریک باید بود ؟ نور لامپ هم مضر هست ؟ لازمه که بگم شغلم طوری که با مانیتور سر و کار دارم حدودا 8 ساعت در روز لطفا راهنماییم کنید . ممنون

    • با سلام
      دوست عزیز جهت انتخاب روش درمانی مناسب ابتدا باید پوست را معاینه نمود؛ وجود لامپ در سقف اتاق و دور از شما ممنوعیتی ندارد ولی مسلماٌ مانیتور ممنوع است.
      شاد باشید

  45. سوسن

    Nov 2nd, 2014

    سلام وقت بخیر.من امروز قراره کل صورتم رو فراکشنال کنم اما شاغل هستم و با کامپیوتر زیاد کار میکنم.میخواستم بپرسم از روز سوم با چه شرایطی میتونم از مانیتور استفاده کنم؟

    • با سلام
      دوست عزیز با توجه به شرایط شغلی شما توصیه من انجام فرکشنال رادیوفرکونسی به جای لیزر است.
      شاد باشید

  46. Elham

    Feb 26th, 2015

    سلام خسته نباشيد اقاي دكتر.صورت من يك طرفش جاي جوش به صورت لك قرمز هست و يك طرفشم فرورفتگي هاي كم عمق.با توجه به اينكه ليزر فروكشنال co2 شنيدم خوبه دوست دارم ليزر كنم اما مطمن نيستم واقعا اثر كنه؟ايا واقعا تاثيري داره؟مراقبت هاي بعد ليزر چيه ؟

    • با سلام
      دوست عزیز پاسخ سوالات شما در متن پست های مربوط به لیزر در سایت در دسترس است.
      شاد باشید

  47. هستی

    May 15th, 2015

    سلام.
    من جای دیگری لیزر فراکشنال رو برای گونه هام (2طرف صورتم )انجام دادم.جلسه ی اولم بود .کل زمان استفاده از دستگاه 1 دقیقه بود .خیلی کم بود به نطرم.زمان هر جلسه لیزر فراکشنال چند دقیقه هست؟

    • با سلام
      دوست عزیز انجام لیزر فرکشنال CO2 دو طرف صورت بین ده تا بیست دقیقه زمان لازم دارد.
      شاد باشید

  48. الهام

    May 23rd, 2015

    با عرض سلام و خسته نباشید؛
    من قراره هفته آینده صورتمو برای اسکار و قرمزی ناشی از آن لیر کنم میخواستم بدونم بهبودی در لیزر پس از طی جلسات به طور کامل تا چندد درصد حاصل میشود؟؟
    با تشکر از راهنمایی هاتون

    • با سلام
      دوست عزیز درصد بهبودی وابسته به متغییرهای زیادی همچون شدت اسکار قبل از شروع لیزر، مراقبت شما بعد از لیزر، پروتکل های درمانی، نوع لیزر، قدرت کلاژن سازی پوست شما و … متفاوت است.
      از نتیجه جلسه اول به عنوان ملاک میزان بهبودی بعد از اتمام درمان می توانید استفاده نمائید.
      شاد باشید

  49. مریم

    Jun 9th, 2015

    با سلام و خسته نباشید
    من قراره هفته اینده لیزر فرکشنال رو برای اولین بار انجام بدم.شاغل هستم و تمام مدت با کامپیوتر کار میکنم.این کار مشکلی برای بعد از لیزرم ایجاد نمیکنه؟ممنونم

    • با سلام
      دوست عزیز بعد از لیزر نیاز به حداقل یک هفته استراحت پزشکی در منزل دارید و در صورتی که برای شما میسر نیست بهتر است از روش فرکشنال آراف بهره بگیرید.
      شاد باشید

  50. من

    Jun 24th, 2015

    با سلام و خسته نباشید
    دختری 23 ساله هستم که صورتم و بیشتر روی گونه هام در اثر جوش منافذ بزرگی ایجاد شده و تو رفتگی و لک هم داره. بهترین روشی که شما پیشنهاد میکنید چیه؟ میکرودرم یا لیزر؟ البته بخاطر کارم نهایتا یکی دو روز میتونم در منزل بمونم. راهی وجود داره که قرمزی و پوسته پوسته شدن و … نداشته باشه که راحت بشه به کار برگشت؟ این که صورتم عادی باشه برای رفتن به بیرون از منزل خیلی برام مهمه.و بشه کرم پودر هم استفاده کرد.ممنون میشم جواب بدین

    • با سلام
      دوست عزیز شاید بهترین روش با شرایط شما فرکشنال آر اف می باشد.
      شاد باشید

  51. سمیه

    Aug 17th, 2015

    سلام.من 2 هفته یکبار میکرودرم انجام میدم.آیا لازم است که وقتی هم در منزل هستم کرم ضدآفتابم را 3 ساعت یکبار تمدید کنم.با تشکر

    • با سلام
      دوست عزيز در صورتي كه منزل شما آفتاب گير نيست و از مانيتور و لامپ هاي مهتابي و كم مصرف استفاده نمي كنيد، امكان مصرف كمتر ضدآفتاب وجود دارد.
      شاد باشيد


  • دانلود بروشور

    Notice: Medicine is an ever-changing science. As new research and clinical experience broaden our knowledge, changes in treatment and drug therapy are required. We checked with sources believed to be reliable in their efforts to provide information that is complete and generally in accord with the standards accepted at the time of publication. However, in view of the possibility of changes in medical sciences, we don't believe that all the information contained herein is in all aspect accurate or complete. Readers are encouraged to confirm the information contained herein with our consulters and other reliable sources.